Wspieranie pracowników to jeden z podstawowych filarów mapy cyfrowej transformacji według Microsoft, który opiera się na nowej koncepcji produktywności i wspierania kultury opartej na pełnym dostępie do danych.
Wspomaganie pracowników możliwe jest poprzez właściwe zaprojektowanie miejsc i metod pracy w sposób pozwalający na działania oparte o wykorzystanie zasobów cyfrowych. W konsekwencji pracownicy otrzymują wyższy komfort, elastyczność, mobilność, przy jednoczesnej dbałości o bezpieczeństwo całego przedsiębiorstwa.
Wspieranie pracowników w nowoczesnych strukturach firmowych
Organizacje nie są w stanie przejść przez proces cyfrowej transformacji, jeśli nie obejmuje ona pracowników. Digitalizacja i transformacja przebiegają jednak w szybszym tempie niż rozwijanie umiejętności w firmie oraz wiedzy pracowników o nowych technologiach.
Osiemdziesiąt procent firm zauważa rozbieżność pomiędzy bieżącymi umiejętnościami a przyszłymi wymaganiami. Aby trend ten nie wpływał na kondycję organizacji, kierownicy działu IT realizują strategie, których celem jest zwiększanie wiedzy z zakresu cyfryzacji oraz zwiększenie roli pracowników w wdrażaniu nowych technologii.
Pracownicy otrzymujący odpowiednie wsparcie, podejmują wysiłki związane z optymalizacją procesów i działań, które prowadzą do transformacji produktów i usług.
Zmiana koncepcji wspomagania pracowników
- Strategiczne: Wyznaczanie celów dotyczących priorytetów ludzi i powiązanych strategii. Inwestowanie we wdrażanie kultury transformacji ukierunkowanej głównie na klienta i rozwój.
- Stymulowane poprzez dostęp do danych: Korzystanie z dostępnych danych, aby uzyskać wiedzę na temat pracowników i podejmować strategiczne decyzje.
- Samoobsługowe i uproszczone procesy: Stworzenie nowych zasad realizacji usług i modeli HR. Upraszczanie pracy działu HR, dostarczając nowych narzędzi umożlwiających samoobsługę oraz standaryzację rutynowych procesów.
- Umiejętności: Inwestowanie w rozwój nowych umiejętności i szkoleń.
Umożliwienie pracy zdalnej z każdego miejsca na przykładzie Microsoft Japan
Gwałtowna ewolucja objęła nie tylko metody, ale również miejsca pracy. Firmy, które odnoszą obecnie sukces, potrafią w pełni wykorzystać potencjał mobilności oraz efektywnie wspomagać produktywność i współpracę pracowników, ograniczając jednocześnie ryzyko związane z zagwarantowaniem pracownikom wolności i przestrzeni działania. Dzięki temu, wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń, nie wiąże się z obniżeniem produktywności.
Microsoft postrzega technologie umożliwiające pracę mobilną i zdalną jako odpowiedź na współczesne wyzwania biznesu. Dzięki mobilności, możliwe jest ograniczenie kosztów, zapewnienie ciągłości działań, ograniczenie wpływu na środowisko, utrzymanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i pracą, a także pozyskiwanie i zatrzymanie utalentowanych pracowników.
Chociaż telepraca jest już promowana od 1990 roku w Japonii, wiele firm nadal działa według utrwalonych zasad i tradycji kulturowych. Konsekwencją tego jest spowolniona adaptacja mobilności wśród pracowników. Aby promować zmiany, Microsoft Japan zainicjował program Telework Week, którego celem była popularyzacja technologii mobilnych i chmurowych wśród japońskich przedsiębiorstw.
W 2015, programem Telework Week objęto 651 firm partnerskich. Mogły one testować i wdrożyć rozwiązania Microsoft. Umożliwiło im to poznanie możliwości płynnego dostępu do infrastruktury i usług w chmurze. Dzięki inicjatywie, poprawa świadomości była zauważalna również w samym japońskim oddziale Microsoft, co umożliwiło przejście na tryb zdalny w pracy.
Budowanie zaangażowania w obszarze zasobów ludzkich
Wdrażając znaczące zmiany, których celem była odpowiedź na potrzeby klientów, Microsoft przyjął nie tylko strategię bazującą na mobilności oraz wykorzystaniu „chmury”, ale również rozpoczął proces reorganizacji oraz dostosowania kultury organizacji do nowej strategii.
W ramach HR Reimagened realizowano cel, jakim było stworzenie „chmurowego” i samoobsługowego portalu kadrowego, zapewniającego dostęp do informacji z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie. Jednocześnie przygotowano szereg aplikacji przeznaczonych do pozyskiwania pracowników, wspomagania ich rozwoju oraz podtrzymywania współpracy. Korzystając z nowego portalu kadrowego, pracownicy mogą aktualizować swoje dane, a kierownicy – śledzić i zatwierdzać operacje kadrowe. Portal zapewnia również dostęp do AskHR – centrali obsługi pracownika.
Dane dotyczące pracowników są udostępniane zewnętrznym klientom poprzez indywidualny samoobsługowy pulpit Power BI, który umożliwia kierownikom śledzenie kwestii, które mają istotne znaczenie dla ich działań.
Microsoft opracował również metody analizy talentów (kandydatów) umożliwiające przetwarzanie danych generowanych podczas procesu rekrutacji, a także aplikację mobilną, która zachęci kandydatów z pokolenia milenialsów do uczestnictwa w tym procesie.
Nowe narzędzia i zasoby opracowane w wyniku inicjatywy HR Reimagined są już obecnie na bieżąco wykorzystywane przez pracowników Microsoft, przynosząc efekty w postaci zwiększonej produktywności i ograniczenia kosztów. Kluczowe znaczenie odgrywa tu standaryzacja w ramach platformy Azure.
Mapa budowania zaangażowania
Wiedza i informacje niezbędne do zrozumienia problemu znajdują się w samej firmie; wystarczy tylko po nie sięgnąć.
Bezpieczne przełamywanie barier informacyjnych jest sposobem umożliwiającym lepsze zrozumienie wykorzystania czasu pracy przez pracowników. Podjęcie poniżej wymienionych działań pozwala natomiast na maksymalizację efektywności pracowników:
- Możliwość współpracy z wykorzystaniem dowolnych urządzeń mobilnych.
- Transformacja procesów biznesowych w HR i innych obszarach.
- Ułatwienie obsługi procesów poprzez poprawę intuicyjności.
- Nowa koncepcja współpracy z wykorzystaniem pakietu Microsoft 365 / Office 365.
- Wspieranie kultury danych poprzez łatwy dostęp do odpowiednio przygotowanych danych.
Mapa wsparcia pracowników
Faza 1: Zrozumienie modelu zabezpieczeń taksonomii oraz kategoryzacji danych
Faza 2: Współpraca ludzi i zespołów
- Sprawne współdzielenie pomysłów i rozwój oparty o współpracę niezależnie od lokalizacji i strefy czasowej.
- Zwiększenie produktywności wspólnych działań w ramach zespołów funkcjonalnych, obszarów geograficznych czy też różnych dostawców.
- Zaangażowanie wszystkich uczestników.
Korzyści dla firmy:
- Zwiększenie produktywności pracowników.
- Zachęcanie do współdzielenia wiedzy.
- Większa satysfakcja pracowników.
Faza 3: Budowanie wartości poprzez produktywność opartą na mobilności
- Wykorzystanie danych dotyczących oferowanych produktów, pochodzących z sieci społecznościowych i analiz w celu odkrywania nowych szans sprzedaży i realizacji mapy rozwoju.
- Wspomaganie efektywniejszego budowania wartości w ramach organizacji.
Korzyści dla firmy:
- Większy zwrot z inwestycji w innowacje.
- Redukcja kosztów rozwoju produktów.
Faza 4: Wykorzystanie analityki
Wspomaganie działań pracowników ukierunkowanych na klienta:
- Pozyskiwanie wiedzy na temat preferencji dotyczących produktów i trendów rynkowych i wykorzystanie ich w projektowaniu produktów.
- Wspomaganie procesów decyzyjnych, planowania i współpracy z klientami.
Korzyści dla firmy:
- Tworzenie idei w oparciu o lepszą wiedze o rynku..
- Przyśpieszenie innowacji..
- Wzrost przychodów z innowacyjnych produktów wprowadzanych jako pierwsze na rynku.
Rozwiązania dostępne w Dynamics 365 Business Central pozwalające na efektywne wsparcie pracowników
System ERP Dynamics 365 Business Central (Microsoft Dynamics NAV) to rozwiązanie, które nie pozwoli na obniżenie wydajności pracowników, co w konsekwencji ograniczyłoby rozwój przedsiębiorstwa. System zapewnia wiele możliwości skalowania i dopasowania do ciągle zmieniających się potrzeb i wymagań biznesu.
Automatyzacja i łatwość dopasowania procesów biznesowych.
Dzięki Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) przedsiębiorcy mogą usprawnić zarządzanie finansami, łańcuchem dostaw i działaniami zespołu sprzedaży. Upraszczaniu ulegają także procesy podejmowania decyzji, bez konieczności zwiększania budżetu. Natychmiast po wdrożeniu systemu ERP, pracownicy są gotowi do pracy w znanym sobie i niezwykle intuicyjnym środowisku pracy. Bazuje on na rolach użytkowników.
Natychmiastowa gotowość do pracy po uruchomieniu systemu
Wśród konkurencyjnych rozwiązań, Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) wyróżnia się krótkim czasem wdrożenia i łatwością obsługi. Dzięki interfejsowi spójnemu na wszystkich urządzeniach, użytkownicy systemu mogą rozpocząć swoje działania zaraz po jego uruchomieniu.
Mobilne biuro
Z oprogramowaniem ERP Dynamics 365 Business Central, bez względu na to, z jakiego urządzenia lub miejsca na świecie pracują użytkownicy systemu, to mają stały wgląd w dane dotyczące ich klientów, produktów, usług czy stanu zamówienia. Spójne środowisko pracy oraz możliwość jednokrotnego logowania do takich narzędzi jak kalendarz, poczta e-mail, pliki, narzędzia i procesy, to ogromne usprawnienie w pracy.
Lepsze tempo rozwoju
Mając nieograniczony dostęp do strategicznych danych, użytkownicy systemu Dynamics 365 Business Central mają możliwość śledzenia obecności i aktywności innych członków swojego zespołu, a także szybkiej komunikacji i wymiany danych w czasie rzeczywistym.
Masz pytania dotyczące Microsoft Dynamics 365 Business Central?
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta IT.integro:
tel.: +48 61 861 43 51
office [at] IT.integro.pl