Dynamics 365 Business Central 2020

Aktualizacja pierwszego wydania w 2020 roku

Dynamics 365 Business Central to wszechstronna aplikacja biznesowa zaprojektowana i zoptymalizowana pod kątem potrzeb małych i średnich organizacji i przedsiębiorstw. Od czasu wprowadzenia na rynek systemu ERP -  Dynamics 365 Business Central w kwietniu 2018 coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na jego wdrożenie, stawiając kolejny krok na drodze do cyfrowej transformacji.

W przypadku aktualizacji pierwszego wydania Dynamics 365 Business Central 2020, inwestycje Microsoft dotyczyły podstawowych funkcji usług ukierunkowanych na potrzeby szybko rosnącej bazy klientów oraz zwiększenie produktywności użytkowników, ekspansję geograficzną oraz realizację najistotniejszych wartości dla klienta. Prace nad doskonaleniem narzędzi migracji mają priorytetowe znaczenie. Ich celem jest sprawne przeniesienie instalacji typu on-premises u klientów Dynamics GP, Dynamics SL oraz Dynamics NAV do Business Central online.

Podstawowe wartości usługi

Wydajność, niezawodność oraz wzajemne wsparcie to kluczowe elementy biznesu. W przypadku aktualizacji pierwszego wydania Dynamics 365 Business Central 2020 głównym zadaniem było zapewnienie odpowiedniej jakości usług oraz dostępności. Aktualizacja ta skupia w sobie również efekty inwestycji Microsoft, których celem jest zagwarantowanie partnerom i klientom bezpieczeństwa systemu ERP - Dynamics 365 Business Central.

Partnerzy to krytyczni uczestnicy ekosystemu Business Central. Bieżąca aktualizacja oprogramowania zapewnia im dostęp do obiektywnych analiz telemetrycznych w usłudze Azure Insights. W odpowiedzi na zapotrzebowanie partnerów Microsoft dostarcza również usługi takie jak Common Data Service, które pozwalają na elastyczną integrację systemu ERP z innymi aplikacjami Dynamics 365. Dbając o niezakłóconą ewolucję usług, Microsoft zapewnia też partnerom możliwość testowania oraz uzyskania wsparcia w związku z odejściem od kodowania w języku AL.

Produktywność

Produktywność użytkowników końcowych to kluczowe wyzwanie. Bieżące wydanie systemu ERP jest rezultatem ciągłych działań, których celem jest zwiększanie produktywności poprzez udoskonalenia w ramach nowoczesnego interfejsu, usprawnianie wprowadzania danych oraz inne możliwości takie jak automatyczne wypełnianie wierszy w przypadku cyklicznych zamówień sprzedaży i zakupu.

Rozszerzenie geograficzne

W aktualizacji pierwszego wydania Dynamics 365 Business Central 2020 dodano możliwość instalowania wielu tłumaczeń językowych dla każdej dzierżawy. Ponadto, w ramach aktualizacji udostępniono lokalne wersje aplikacji dla Słowenii, Chorwacji, Łotwy, Węgier, Peru i Kolumbii. Lokalizację dla Brazylii i Indii zaplanowano w kolejnych aktualizacjach wydania.

Rozszerzenia w odpowiedzi na zgłoszenia klientów

Kolejne wydania i aktualizacje systemu ERP są przygotowywane w odpowiedzi na wymagania klientów dotyczące rozszerzeń aplikacji. Poza wieloma pomysłami pochodzącymi z portalu Ideas dodajemy do aplikacji wiele rozwiązań sugerowanych przez użytkowników w obszarach takich jak na przykład uzgodnienia bankowe.

Narzędzia do migracji nabywców

W celu uproszczenia procesu przejścia istniejących klientów na wersję Business Central online, zapewniamy wsparcie migracji dla większej liczby wersji Dynamics GP i NAV, usprawniając proces selektywnej migracji dla klientów oraz dostawców Dynamics GP oraz migracji konfiguracji planów kont w Dynamics GP.

Wszystkie te usprawnienia mają na celu szybsze przygotowanie klientów do transformacji poprzez umożliwienie migracji Dynamics GP, Dynamics NAV i Dynamics SL, aktywację dostawców rozwiązań branżowych dla Dynamics 365 Business Central online oraz przyśpieszenie rozwoju sieci nowych klientów korzystających z rozwiązań Dynamics 365.

Usprawnienia w działaniu systemu ERP w wydaniu Dynamics 365 Business Central 2020

Przegląd

W bieżącej wersji systemu ERP Dynamics 365 Business Central Microsoft zaktualizował niektóre funkcje na podstawie opinii i pomysłów zamieszczanych przez partnerów na witrynie Ideas. Wprowadzono też kilka ulepszeń w ramach funkcjonalności uzgodnień bankowych. Głównym celem Microsoft jest dalszy rozwój aplikacji pod kątem zwiększenia wydajności najczęściej wykorzystywanych obszarów funkcjonalnych.

Business Central
Business Central

Automatyczne wstawianie cyklicznych wierszy sprzedaży i zakupu

Wartość biznesowa

Cykliczne zamówienia sprzedaży i zakupu to nowa norma w biznesie. System ERP - Dynamics 365 Business Central ułatwia obsługę takich cyklicznych operacji sprzedaży i zakupów dzięki możliwości automatycznego wstawiania wstępnie zdefiniowanych cyklicznych wierszy sprzedaży i zakupu.

Opis funkcji

Istniejąca funkcja Cykliczne wiersze sprzedaży/zakupu została rozszerzona tak, aby automatycznie wstawiała do dokumentów cykliczne wiersze sprzedaży lub zakupu skonfigurowane dla danego nabywcy lub dostawcy.

Jeśli istnieje wiele cyklicznych wierszy sprzedaży lub zakupu dla nabywcy lub dostawcy, użytkownik otrzyma powiadomienie, z którego można wybrać wiersz do wstawienia. Jeśli istnieje tylko jeden cykliczny wiersz sprzedaży lub zakupu, zostanie on wstawiony automatycznie.

Należy pamiętać, że funkcja ta działa tylko wtedy, gdy nowy dokument został utworzony z listy dokumentów — na przykład, poprzez wybranie akcji Nowy na stronie Zamówienia zakupu. Funkcja nie działa, jeśli dokument został utworzony na przykład z karty dostawcy.

Ulepszony układ dokumentów nabywcy i dostawcy

Wartość biznesowa

W ramach współpracy z nabywcami i dostawcami firmy obsługują wiele osób kontaktowych, które są odpowiedzialne za różne obszary działalności, w tym księgowych, specjalistów ds. zakupów i pracowników magazynu. W przypadku każdego z tych kontaktów wydania Dynamics 365 Business Central 2020 generuje osobny zestaw dokumentów.

Aplikacja ERP pozwala obecnie usprawnić proces wysyłania dokumentów do różnych kontaktów u nabywców lub dostawców, umożliwiając konfigurację przypisania określonych dokumentów do poszczególnych kontaktów. Na przykład, wyciągi nabywców będą wysyłane do księgowych, zamówienia sprzedaży — do specjalistów ds. zakupów u nabywców, a natomiast zamówienia zakupu — do sprzedawców lub opiekunów klienta u dostawców.

Opis funkcji

Możliwe jest teraz wypełnienie strony Układy dokumentu dla dostawców i nabywców na podstawie ustawień na stronie Wybór raportów. Aby wysłać określone dokumenty do poszczególnych kontaktów firmowych, wystarczy tylko wybrać kontakty firmy, w przypadku których mają być użyte zdefiniowane układy dokumentów.

Strona Układy dokumentów dla nabywcy zawiera teraz dodatkowe opcje użycia przypomnień i zaksięgowanych wydań. Strona Układ dokumentu dla dostawcy zawiera dodatkowe opcje użycia przypomnień i zaksięgowanych wydań zwrotu.

Strona Układy dokumentów dla nabywców

Przeglądanie informacji o poleceniu zapłaty na fakturze

Zarządzanie zestawami polecenia zapłaty w obszarze Zarządzanie serwisem w wersji Dynamics 365 Business Central 2020

Wartość biznesowa

Coraz więcej firm działa w sektorze usługowym. Klienci takich firm oczekują udogodnień w płatnościach za zrealizowane usługi, w szczególności te wykonywane cyklicznie. Takie udogodnienia są teraz dostępne dzięki funkcjonalności zestawu poleceń zapłaty zintegrowana z modułem Zarządzanie serwisem.

Opis funkcji

Aplikacja umożliwia przeglądanie informacji dotyczących zestawu poleceń zapłaty w zleceniach serwisowych, fakturach i umowach. Podczas księgowania faktur za usługi, informacje o poleceniach płatności są przechowywane w powiązanych zapisach księgi nabywców, a następnie, w trakcie pobierania są przenoszone do powiązanego dziennika płatności.

Powiadamianie zgłaszającego o wszystkich zmianach dotyczących żądania akceptacji

Wartość biznesowa

Aby umożliwić szybkie przetwarzanie żądania zatwierdzenia, wszystkie powiązane osoby powinny być powiadamiane o stanie każdego kroku. Dotyczy to również procesów zatwierdzania z wieloma etapami zatwierdzania.

Opis funkcji

Można skonfigurować przepływ pracy akceptacji tak, aby zgłaszający był powiadamiany o każdej zmianie dotyczącej jego żądania akceptacji aż do ostatecznej akceptacji.

Business Central

Kody nadmiernego przyjęcia z zaznaczonym polem Tolerancja nadmiernego przyjęcia

Nadmierne przyjęcie w wierszu zamówienia zakupu

Przyjęcie większej ilości zapasów niż zamówiono

Wartość biznesowa

W przypadku zarejestrowania większej ilości zapasów niż zamówiono, tańszym rozwiązaniem jest niezwracanie nadmiarowych zapasów w zamian za rabat od dostawcy. Specjaliści ds. zamówień i pracownicy magazynu muszą być w stanie obsłużyć takie przyjęcia bez konieczności długotrwałego przygotowywania zamówienia zakupu i procedury jego akceptacji.

Opis funkcji

Aplikacja umożliwia teraz przyjęcie większej ilości niż zamówiona w zamówieniach zakupu zgodnie z zasadami nadmiarowego przyjęcia skonfigurowanymi na stronie Kody nadmiernego przyjęcia. Na tej stronie można wypełnić pole Tolerancja nadmiernego przyjęcia % i wybrać zasadę, która ma być używana domyślnie.

Jeśli firma korzysta z funkcji akceptacji zamówienia zakupu, nadmiarowe przyjęcie może wymagać ponownej akceptacji i wywołać proces akceptacji. Odpowiednie ustawienia definiuje się na stronie Kody nadmiarowego przyjęcia. W tym celu w ramach silnika przepływu pracy określa się odpowiedź przepływu pracy dla funkcji Akceptacja nadmiernego przyjęcia.

Na kartach dotyczących zapasów i dostawców w polu Kod nadmiernego przyjęcia można określić, która zasada ma być użyta w przypadku zakupów.

Po wybraniu kodu nadmiernego przyjęcia można wprowadzić ilość większą od zamówionej, która jest widoczna w polu Ilość do przyjęcia w zwolnionych zamówieniach zakupu i przyjęciach magazynowych.

Wycofanie ilość do fakturowania podczas anulowania zamówienia

Wartość biznesowa

Częściowe wydanie/przyjęcie i fakturowanie zamówień to typowe procesy realizowane w przedsiębiorstwach. Nieraz w ramach tych kluczowych procesów występują błędy i dlatego nieodzowne jest wdrożenie efektywnych i łatwych w obsłudze funkcji korekty.

Opis funkcji

Użytkownik ma możliwość korekty zafakturowanych ilości na wygenerowanych zamówieniach poprzez anulowanie powiązanych faktur. Po anulowaniu ilość w polu Ilość do fakturowania na wygenerowanym zamówieniu jest aktualizowana automatycznie.

Business Central
Business Central

Udoskonalenia dotyczące uzgodnień bankowych w wydaniu Dynamics 365 Business Central 2020

Wartość biznesowa

W wyniku uzgodnienia wyciągów z konta bankowego z wewnętrznymi kontami bankowymi i księgami nabywcy lub płatności, można zidentyfikować brakujące płatności lub niestandardowe transakcje wynikające z błędów, a tym samym udoskonalić zarządzanie finansami. Ulepszenia w ramach tych procesów umożliwią wydajne i szybkie przetwarzanie zadań uzgodnienia płatności.

Opis funkcji

Na stronie Uzgodnienie konta bankowego zaplanowano dodatkowe miejsce na dane. Pozwoli to użytkownikowi uzyskać lepszy wgląd w wiersze wyciągu bankowego i powiązane zapisy księgi kont bankowych. W ramach bieżącego wydania dostępny jest też raport Uzgadniania bankowego, który może służyć do raportowania zarówno bieżących, jak i zaksięgowanych uzgodnień bankowych oraz wyciągów.

Zarówno strona Uzgodnienie konta bankowego i Dziennik uzgodnienia płatności zostaną powiązane z objaśnieniami dotyczącymi zasad dopasowania i rozliczenia. przy czym zasady te mogą być włączane i wyłączane przez użytkownika. Podgląd księgowania będzie obsługiwany na obu stronach. Funkcja Różnica transferu zostanie ulepszona, aby umożliwić przesyłanie wielu rekordów z różnicami do dziennika głównego. Zapisy księgi pracownika zostaną przetworzone w ramach uzgodnienia bankowego. Łatwiej będzie kontrolować serie numeracji i numery dokumentów, które pojawiają się na stronie Dziennik uzgodnienia płatności.

Wielojęzyczność

Opis funkcji

W ramach aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020 języki systemu ERP są dostarczane jako aplikacje, które dzierżawca może pobrać i zainstalować w zależności od potrzeb. Różne języki można instalować w osobnych środowiskach danego dzierżawcy. W przypadku instalacji lokalnych, aplikacje językowe są częścią nośnika instalacyjnego i można je zainstalować. Umożliwia to każdemu klientowi z dowolnego kraju lub regionu korzystanie z obsługiwanych języków.

Business Central
Business Central

Dostępność w kraju i regionie

Przegląd

Trwają regularne prace nad zwiększeniem dostępności Dynamics 365 Business Central. Oto plany kolejnych rozszerzeń.

Zwiększenie dostępności w krajach i regionie

Wartość biznesowa

Istnieje duże zapotrzebowanie na Dynamics 365 Business Central online. Rozszerzamy dostępność usługi na kolejne kraje i regiony w celu umożliwienia małym i średnim firmom na całym świecie uzyskanie lepszych wyników.

Opis funkcji

Ekspansja na nowe rynki odbywa się przede wszystkim poprzez aplikacje lokalizacyjne tworzone jako rozszerzenia, które są udostępniane na stronie AppSource przez partnerów. Dzięki temu klienci mogą wybrać lokalne rozszerzenie aplikacji dla swojego kraju lub regionu. Dostęp do aplikacji lokalizacyjnych pozwala im realizować procesy biznesowe specyficzne dla rynku zgodnie z lokalnymi przepisami.

Przyśpieszenie pracy partnera

Przegląd

Rozwiązania wertykalne oraz moduły dodane zawsze były ważnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju Dynamics NAV. W przypadku aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020, najważniejszym zadaniem jest usprawnienie ścieżki migracji rozwiązań branżowych dostarczanych przez partnerów, a tym samym przyśpieszenie przejścia klientów partnerów z wersji on-premises na wersję oprogramowania ERP online. Aktualizacja 1 wydania 2020 dostarcza cały zestaw funkcji mających na celu uproszczenie procesu opracowywania nowych rozwiązań, a w szczególności pomoc partnerom w ich migracji z modelu rozbudowy aplikacji opartego o dostosowywania kodu źródłowego Dynamics NAV do modelu rozszerzeń Business Central.

Business Central
Business Central

Interfejs API do ciągłego dostarczania aplikacji AppSource za pośrednictwem usług Azure DevOps

Wartość biznesowa

Partnerzy Dynamics 365 Business Central i partnerzy mogą używać platformy Azure DevOps do organizowania procesów kompilacji i wdrożeń w centrum biznesowym w trybie online.

Opis funkcji

Globalna społeczność partnerów, a w szczególności społeczność partnerów Business Central z pasją realizuje koncepcję ciągłej integracji i wdrażania aplikacji w ramach metodyki DevOps.

Usługi Azure DevOps są już źródłem wielu funkcji dla programistów Business Central, które ułatwiają zarządzanie kodem zgodnie z praktykami ciągłej integracji. Kod jest pisany w Visual Studio Code, a następnie przechowywany w repozytorium kontroli źródła, w ramach którego można go przeglądać i scalać oraz tworzyć rozgałęzienia procesów budowy i testowania. Procesy te są realizowane w ramach potoków kompilacji, a docelowo kod jest umieszczany w kontenerach na platformie Docker.

Następnym krokiem jest umożliwienie partnerom tworzenia aplikacji Dynamics 365 Business Central w celu zapewnienia ciągłości projektów wdrożeniowych u klientów pracujących z usługą Business Central online.

Partnerzy będą mogli korzystać z nowego interfejsu API (punkt końcowy zarządzania aplikacjami stałymi, FAME) i usług Azure DevOps do zarządzania aplikacjami oraz aranżować kroki procesu przygotowania i publikacji wydania (potok wydania).

Spodziewamy się, że w przypadku aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020 zostanie wdrożony następujący przepływ: Po przetestowaniu aplikacji partnera w kontenerze platformy Docker i przejściu automatycznej procedury walidacji w ramach AppSource, aplikacja jako produkt gotowy do wdrożenia w środowisku produkcyjnym zostanie ponownie przesłana do AppSource w celu automatycznego sprawdzenia oraz dodatkowo, w celu ręcznego sprawdzenia zgodnie z dotychczasowymi zasadami za pośrednictwem portalu Microsoft Partner Center. Po zatwierdzeniu aplikacji partner ISV będzie mógł rozpocząć wdrażanie aplikacji we wszystkich krajach u swoich klientów korzystających z poprzedniej wersji tej aplikacji.

Nowe wersje aplikacji partnerskich zostaną udostępnione klientom na stronie Zarządzanie rozszerzeniami w celu instalacji lub uaktualnienia.

W przypadku aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020, pierwsza wersja API zostanie udostępniona jako prywatna wersja zapoznawcza dla ograniczonej grupy odbiorców wśród firm ISV obecnych na AppSource. Zaplanowano jednak wdrożenie dla wszystkich firm Dynamics 365 Business Central AppSource ISV.

Migracja do systemu Dynamics 365 Business Central Online

Przegląd

Przejście z modelu on-premises na Business Central online to obecnie najważniejsze zadanie dla partnerów i klientów. W aktualizacji 1 wydania 2020 Microsoft dostarcza dodatkowo udoskonalone scenariusze migracji danych do systemu ERP online z Dynamics GP, Dynamics SL i Business Central (on-premises).

Wartość biznesowa

Klienci mogą przeprowadzić migrację z aktualizacji 2 wydania Business Central 2019 on-premises do usługi Business Central online. Aby dotrzeć do szerszej grupy klientów korzystających z wersji on-premises, oferujemy partnerom wsparcie w zakresie migracji klientów z poprzedniej wersji (kwietniowej aktualizacji wydania Business Central '19) do aktualizacji 2 wydania Business Central 2019 online bez konieczności wcześniejszego przeprowadzenia uaktualnienia w środowisku on-premises.

Opis funkcji

Klient korzystający z usługi Dynamics 365 Business Central April '19 on-premises może załadować rozszerzenie umożliwiające migrację do chmury i przenieść swoje dane do aktualizacji 2 wydania Business Central 2019.

Business Central
praca zdalna

Migracja rozszerzonego planu kont Dynamics GP

Wartość biznesowa

Klienci będą mogli zobaczyć segmenty z Dynamics GP przypisane do transakcji w Dynamics 365 Business Central. W ten sposób klienci mogą uruchamiać raporty według wymiarów, aby wyświetlić podział kwot według tych wymiarów.

Opis funkcji

W tej wersji tworzymy rozszerzenie umożliwiające migrację segmentów jako wymiarów transakcji K/G.

Migracja wszystkich lub tylko aktywnych rekordów głównych klientów z Dynamics GP

Opis funkcji

Narzędzie migracji umożliwi użytkownikowi migrację wszystkich klientów lub tylko klientów, którzy mają aktywny stan w Dynamics GP. Wraz z tą zmianą przeprowadzimy również migrację wszystkich adresów klientów. Obecnie możliwa jest tylko migracja podstawowych adresów powiązanych z kartoteką nabywcy.

funkcje systemu
Business Central

Migracja wszystkich lub tylko aktywnych rekordów głównych dostawców z Dynamics GP

Opis funkcji

Narzędzie migracji umożliwi użytkownikowi migrację wszystkich dostawców lub tylko dostawców, którzy mają aktywny stan w Dynamics GP. Wraz z tą zmianą przeprowadzimy również migrację wszystkich adresów klientów. Obecnie możliwa jest tylko migracja podstawowych adresów powiązanych z kartoteką dostawcy w Dynamics GP.

Rozszerzenia migracji danych zapasów Dynamics GP

Wartość biznesowa

W przypadku klientów, którzy przenoszą swoje dane z systemu Dynamics GP do Business Central za pomocą narzędzia wspomagającego migrację do chmury, oferujemy rozszerzenia do obsługi migracji w obszarze zapasów. Dzięki temu narzędzie będzie uwzględniało informacje dotyczące konfiguracji lokalizacji i ilości dostępnych towarów w określonych lokalizacjach.

Opis funkcji

W ramach aktualizacji dostępne będą też informacje dotyczące konfiguracji serii numeracji i numerów partii oraz numery seryjne i numery partii określone dla ilości zapasów na stanie.

oprogramowanie dla firm

Nowoczesne aplikacje klienckie

Przegląd

Dzięki temu, że Dynamics 365 Business Central to aplikacja przeznaczona do pracy na różnego typach klientach, użytkownicy mogą pracować efektywniej, zarówno przy biurkach, jak i w podróży, wykorzystując przy tym potencjał integracji z usługą Microsoft 365 / Office 365. Naszym priorytetem jest udostępnienie użytkownikom intuicyjnego interfejsu, dzięki któremu będą mogli szybko rozpocząć pracę i efektywnie wykonywać zadania niezależnie od ról biznesowych, znajomości aplikacji i lokalnych uwarunkowań oraz dostępu.

W aktualizacji 1 wydania 2020 kładziemy dodatkowy nacisk na dostosowania pulpitu pod kątem pracy w przeglądarce a także wzbogacenie aplikacji o funkcje obejmujące szerszy zakres potrzeb klientów. Optymalizujemy układy stron, w ramach których programiści mogą opracować zaawansowane ekrany z bogatszą zawartością. Jednocześnie udostępniamy nowe funkcje obsługi wydruku oraz pracujemy nad skróceniem czasu ładowania strony. Na podstawie opinii społeczności rozbudowaliśmy funkcje interfejsu niezbędne dla zaawansowanych użytkowników, którzy chcą efektywniej zarządzać miejscem na ekranie, dostosowując odpowiednio interfejs bez konieczności pisania kodu.

Wyłączanie eksportu danych do programu Excel

Wartość biznesowa

Dzięki akcjom Edytuj w programie Excel i Otwórz w programie Excel, użytkownicy mogą szybko wyświetlić arkusz kalkulacyjny programu Excel z danymi systemu ERP w celu dalszego przetwarzania w programie Excel. Jednak niektóre organizacje korzystają z reguł kontroli danych obejmujących ograniczenia dotyczące zestawów danych w programie Excel, w związku z czym trudniej jest kontrolować i przeprowadzać inspekcję. Administratorzy mogą teraz określić, którzy użytkownicy mogą eksportować dane do programu Excel, co daje organizacji ściślejszą kontrolę nad danymi.

Opis funkcji

Administratorzy systemu ERP mają możliwość wyłączenia funkcji, które umożliwiają użytkownikom eksportowanie danych do programu Excel. Możliwość eksportowania danych z Business Central jest kontrolowana przez nowy zestaw uprawnień D365 EXCEL EXPORT. W przypadku usunięcia uprawnienia użytkownika, akcje Edytuj w programie Excel i Otwórz w programie Excel nie będą dostępne dla danego użytkownika na żadnej stronie w aplikacji.

Business Central
Business Central

Włączanie drukowania nieinterakcyjnego z zaawansowanym wyborem drukarki

Wartość biznesowa

Użytkownicy mogą drukować raporty z pulpitu, korzystając z predefiniowanych drukarek na stronie Wybór drukarki. Jeśli drukarki są poprawnie zaznaczone i skonfigurowane, nie są konieczne żadne dodatkowe kroki, takie jak pobieranie plików lub wyświetlanie podglądu wydruku. Ponadto administratorzy mają możliwość konfigurowania zadań drukowania dla określonych zadań, użytkowników lub bardziej złożonych konfiguracji drukarki.

Złożone scenariusze drukowania, w ramach których etykiety muszą być wysyłane do jednej drukarki, a dokument dostawy do innej są powszechne w wielu firmach. Użytkownicy oczekują, że aplikacja będzie im umożliwiać konfigurację, zapisywanie i zachowywanie pewnych właściwości opisujących takie przepływy, a także drukowanie raportów bezpośrednio na wstępnie zdefiniowanej drukarce.

Opis funkcji

Wydanie 2020 umożliwia drukowanie na drukarce bezpośrednio z nowoczesnego klienta stacjonarnego. Konfiguracja wprowadzona na stronie Wybór drukarki umożliwia sterowanie urządzeniem do drukowania, w tym drukarkami w chmurze zdefiniowanymi przez rozszerzenia. Korzystając z nowoczesnych klientów Business Central, użytkownicy pracujący w przeglądarce mogą skonfigurować wybór drukarki dla każdego raportu, tak aby dokumenty, etykiety i inne treści były drukowane automatycznie na wybranej drukarce. Administratorzy mogą zarządzać listą drukarek (w tym drukarkami w chmurze), na przykład tworząc przyjazną nazwę dla każdej z nich i definiując ustawienia domyślne. Ponadto w przypadku instalacji typu on-premises każda drukarka sieciowa, do której serwer ma dostęp, będzie dostępna na stronie wybór drukarki.

Ulepszony dostęp z urządzeń mobilnych niezależnie od orientacji urządzenia

Wartość biznesowa

Użytkownicy pracujący poza firmą muszą mieć szybki dostęp do wszystkich niezbędnych informacji bez konieczności nadmiernego manipulowania urządzeniem czy też bezustannego przewijania. Dzięki szybkiemu dostępowi do informacji użytkownicy pracujący na tabletach i telefonach są bardziej produktywni i mają większe możliwości. W Dynamics 365 Business Central informacje można łatwo przeglądać z poziomu okienek informacji czy też dodatkowych wskaźników w widoku głównym użytkownika oraz dzięki ułatwieniom w nawigacji z poziomu widoku głównego użytkownika.

Opis funkcji

Udoskonalenie ułatwia dostęp do danych dostępnych w polach informacji niezależnie od orientacji urządzenia. Mały szewron (z boku lub u góry strony), umożliwia użytkownikowi "wyciągnięcie" potrzebnych informacji na ekran. W poprzednich wydaniach, akcja ta była dostępna tylko dla niektórych orientacji ekranu. Teraz można z niej korzystać na dowolnym urządzeniu. Na przykład, gdy jak zwykle telefon komórkowy jest zamontowany jest na uchwycie w samochodzie, użytkownik może szybko przejrzeć informacje o klientach (jednak nie zalecamy tego podczas jazdy).

Inne zmiany w projekcie widoku głównego użytkownika dotyczą poziomej orientacji na tabletach. Kontrolki nawigacji zostały przeniesione do lewego okienka, co umożliwia szybkie przejście na inną stronę do innych zadań. W poprzednich wersjach konieczne było przejście poprzez odpowiednie menu. Ta zmiana umożliwia też użytkownikom i administratorom personalizację widoku głównego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji. Użytkownik może teraz dodać więcej elementów w grupie Narzędzia główne. W wyniku tego wskaźniki zostały przeniesione do okienka po prawej stronie, co z kolei umożliwiło przewijanie całej zawartości widoku głównego użytkownika.

Business Central
Business Central

Import profili i dostosowań interfejsu użytkownika Business Central

Wartość biznesowa

Administratorzy oraz konsultanci mogą korzystać z bogatego zestawu narzędzi, który umożliwia dostosowanie aplikacji Dynamics 365 Business Central do roli użytkownika. Dzięki funkcji eksportu i importu profilów (ról organizacyjnych) i powiązanych dostosowań interfejsu użytkownika, klienci mogą sprawnie tworzyć kopie zapasowe dostosowań profilu przed wprowadzeniem dalszych zmian, replikować profile w różnych środowiskach lub testować bezpiecznie różne możliwości w chmurowym środowisku piaskownicy przed wdrożeniem ich w środowisku produkcyjnym. Wszystko to bez konieczności pomocy programistów.

Opis funkcji

Funkcja umożliwia import pakietu profili lub dostosowanie interfejsu użytkownika według profilu za pomocą prostego kreatora.

Krótszy czas ładowania stron

Wartość biznesowa

Podczas przełączania stron w celu wykonania kolejnych zadań użytkownicy oczekują szybkiego ładowania stron i okien dialogowych.

Opis funkcji

Użytkownicy przekonają się, że strony, z których często korzystają, otwierają się teraz szybciej. Zmiana techniczna polega na tym, że renderowana strona jest teraz buforowana przy pierwszym otwarciu. Odbywa się to bez zapisywania żadnych danych biznesowych lub poufnych informacji na urządzeniu użytkownika. Kolejne wejścia na stronę powoduje natychmiastowe renderowanie strony podczas pobierania danych z usługi.

oprogramowanie erp
Praca z systemem erp

Ulepszenia dotyczące wprowadzania danych

Wartość biznesowa

Pracownicy zaplecza często muszą szybko pobierać informacje lub dygitalizować materiały papierowe. W przypadku niektórych użytkowników jest to ich główne zadanie w pracy. Gdy firma nie dysponuje jeszcze najnowocześniejszymi narzędziami takimi jak aplikacje OCR i AI, wydajny interfejs użytkownika może również znacząco przyśpieszyć wprowadzanie danych.

Opis funkcji

Funkcja obejmuje rozmaite ulepszenia, które sprawiają, że wpisywanie w polach jest bardziej przewidywalne i szybsze, a poruszanie się po polach listy jest bardziej intuicyjne i wydajne.

Ulepszenia dotyczące filtrów i widoków na listach

Wartość biznesowa

Wraz z rozwojem firmy zwiększa się ilość danych przechowywanych w bazie danych. Jeśli użytkownik nie dysponuje odpowiednimi narzędziami, szybkie analizowanie danych czy wyszukiwanie rekordów staje się coraz trudniejsze. Zdefiniowanie odpowiedniego zestawu filtrów może być bardzo czasochłonnym, choć z reguły jest powtarzalnym procesem. Dlatego możliwość zapisania filtrów i ich ponownego użycia jest znaczącym usprawnieniem.

Opis funkcji

W ramach aktualizacji 2 wydania 2019 umożliwiono użytkownikom trwałe zapisywanie filtrów jako widoku, eliminując tym samym konieczność każdorazowego odtwarzania najczęściej używanych filtrów. Korzystając z sugestii społeczności, pracujemy nadal nad zmianami usprawniającymi pracę z filtrami:

  • Podczas tworzenia filtrów, w których użyto wyrażeń, takich jak zakresy dat lub tokeny filtru, użytkownik może przełączyć pole filtru, aby wyświetlić wyrażenie lub odpowiednią wartość. Aby wyświetlić wyrażenie, wystarczy ustawić kursor na polu filtru za pomocą klawiatury lub myszy. Udoskonalenie jest szczególnie przydatne w przypadku zapisywania widoków listy, gdyż dzięki niemu wyrażenia zależne od daty lub czasu można łatwo zmodyfikować w razie potrzeby.
  • Zapisując adres URL strony listy jako ulubionej strony w przeglądarce, użytkownik zachowuje bieżący widok, co umożliwia mu bezpośrednie połączenie z tym widokiem w późniejszym czasie.
  • W przypadku stron list, system ERP umożliwia wznowienie pracy w tym samym widoku, w którym ją przerwano.
Funkcjonalności ERP
fakturowanie w Business Central

Ulepszenia dotyczące stron składających się z wielu części

Wartość biznesowa

Niektóre zadania biznesowe wymagają zaawansowanych układów ekranu, które odzwierciedlają charakter zadania i ilość danych skojarzonych z zadaniem. Dzięki wysoce zoptymalizowanym układom użytkownicy uzyskują znacznie lepszy wgląd w swoje dane bez konieczności nadmiernego przewijania i nawigacji, co ułatwia im podejmowanie decyzji i działań.

Opis funkcji

W ramach klienta stacjonarnego planowane jest dodanie funkcji umożliwiającej pełną obsługę stron, które składają się z wielu części, takich jak część Lista (ListPart) lub część Kartoteka (CardPart). Chociaż jest to już możliwe z poziomu widoku głównego użytkownika lub okienka pola informacji, kanwa innych typów stron nie jest optymalna, jeśli chodzi o wyświetlanie części obok innych treści.

Programiści będą teraz mogli zaimplementować strony w potrzebnym układzie, wybierając spośród wstępnie zdefiniowanych wzorców, które dają przewidywalne wyniki. Na przykład, wyświetlać dwie listy obok siebie na stronie ListPlus lub rozmieścić wiele zależnych list na stronie dokumentu. Zestaw nowych wzorów będzie dostępny od kwietnia 2020 roku.

Łatwiejsze poruszanie się po drzewach

Wartość biznesowa

Użytkownicy uzyskują lepszy przegląd swoich danych, gdy są one pogrupowane w kategorie. Inne dane są najlepiej reprezentowane jako lista hierarchiczna z głęboką strukturą. System ERP Business Central umożliwia programistom projektowanie stron dla obu tych scenariuszy, dzięki czemu użytkownicy mogą uzyskać najlepszy możliwy przegląd informacji i przejść do odpowiednich rekordów.

Opis funkcji

Użytkownicy mogą teraz wydajniej pracować z drzewem danych na stronach obiektów, w przypadku których dla formantu repeatera właściwość ShowAsTree ustawiono na True. Użytkownicy mogą z łatwością przejść do szczegółów i wycofać się, korzystając z klawiatury lub myszy, rozwijając i zwijając grupy lub używając akcji Rozwiń wszystkie i Zwiń wszystkie.

Programiści mogą również określić, czy drzewo na początku powinno być całkowicie rozwinięte lub całkowicie zwinięte.

Business Central
system Dynamics 365 Business Central

Odkrywanie części na stronie

Wartość biznesowa

Microsoft Dynamics 365 Business Central można dostosować się do unikalnych potrzeb użytkownika, działu lub organizacji.

Opis funkcji

Podczas personalizowania stron w Business Central użytkownicy mogą wyświetlać ukrytą część na dowolnej stronie, na przykład pole informacji w dokumencie sprzedaży. Spowoduje to odblokowanie dwóch typowych scenariuszy:

  • Użytkownicy biznesowi mogą personalizować swoje strony i przywrócić część, którą wcześniej ukryli. Podobnie zaawansowani użytkownicy i konsultanci mogą odkryć części ekranu, które wcześniej ukryli.
  • Programiści mogą teraz umieścić dodatkową zawartość na stronie i ukryć ją, ułatwiając tym samym klientom rozpoczęcie pracy ze stroną. W razie potrzeby użytkownicy mogą potem odkryć ukryte treści, jeśli jest to istotne dla ich procesów biznesowych.

Zwijanie i rozwijanie wierszy dokumentu w wersji Dynamics 365 Business Central 2020

Wartość biznesowa

Użytkownicy biznesowi mają możliwość zoptymalizowania swojego miejsca pracy do odczytu i wprowadzania danych.

Opis funkcji

W przypadku dokumentów sprzedaży i zakupu oraz innych podobnych dokumentów użytkownicy biznesowi będą mogli zwijać sekcję wierszy dokumentu na stronie. Pozwoli im to zoptymalizować swoją przestrzeń roboczą, na przykład w celu wykonania zadania, takiego jak porównywanie sum dokumentów.

Business Central

Innowacyjne narzędzia dla programistów aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020

Przegląd

Po całkowitym przejściu na technologię Visual Studio Code, nadal inwestujemy w narzędzia zwiększające wydajność i podnoszące jakość pracy programistów. W szczególności, pracujemy nad usprawnieniem procedur i narzędzi niezbędnych do rozwiązywania problemów i debugowania oraz nad poprawą wydajności i funkcjonalności pod kątem pracy z wieloma dużymi projektami. Nasze działania skupiamy również na możliwościach telemetrycznej analizy danych oraz analizy kodu przez nas i partnerów, a także możliwościach pracy z językiem AL (np. rozbudowa profili).

Interfejsy AL

Wartość biznesowa

W ramach interfejsu można decydować o tym, które funkcje muszą być dostępne dla danego obiektu, różnicując to w zależności od wdrożenia.

Umożliwia to programistom pisanie kodu tak, aby aplikację cechowała mniejsza zależność od specyfiki implementacji dzięki możliwości ponownego użycia kodu i polimorficznego wywoływania metod dla obiektów zamiast logiki biznesowej.

Opis funkcji

Nowy obiekt interfejsu umożliwia deklarowanie nazwy interfejsu wraz powiązanymi mechanizmami oraz zastosowanie słów kluczowych wraz z nazwami interfejsu na obiektach, w ramach których są implementowane metody interfejsu.

Sam obiekt interfejsu nie zawiera żadnego kodu, tylko podpisy i nie może być wywoływany z kodu, tylko zaimplementowany przez inne obiekty.

Kompilator sprawdza, czy implementacje są zgodne z przypisanymi interfejsami.

Jeśli w trakcie pracy kompilatora nie pojawią się błędy na co najmniej jednej implementacji interfejsu, można użyć nowej akcji QuickFix CodeAction, która umożliwia wstawienie wycinków interfejsu.

Można zadeklarować zmienne jako dany interfejs, aby umożliwić przekazywanie obiektów, które implementują interfejs, a następnie wywołać implementacje interfejsu na przekazany obiekt w sposób polimorficzny.

Business Central
Business Central

Wersja aplikacji dla bazy aliasingu

Wartość biznesowa

Możliwość modyfikowania pliku app.json aplikacji podstawowej i zmiana tożsamości rozszerzeń aplikacji są bardzo istotne w przypadku aplikacji osadzonych, a także dostosowań aplikacji typu on-premises. Zmiany te mogą być przyczyną tego, że rozwiązania nadrzędne z tożsamością z bazy Microsoft nie zostaną połączone z aplikacjami osadzonymi lub dostosowaniami kodu w aplikacji on-premises, nawet jeśli istnieją wyraźne zależności.

Aby ułatwić osadzanie aplikacji oraz ich połączenie z podstawową aplikacją Microsoft, każde rozszerzenie zbudowane dla aplikacji podstawowej firmy Microsoft należy odpowiednio skompilować pod kątem danego rozwiązania oraz określić poziom pośredni z aliasem aplikacji.

Opis funkcji

W przypadku aplikacji osadzanych dostarczanych przez partnerów i rozwiązań typu on-premsises można utworzyć rozszerzenie nadrzędne o nazwie Aplikacja. Dla rozszerzenia należy określić wersję zgodnie z wersją podstawową aplikacji oraz unikatowego wydawcę. Tego typu rozszerzenie nadrzędne pełni rolę serwera pośredniczącego i powinno zawierać definicje zależności dla rozszerzeń faktycznie implementujących aplikację. Ponadto właściwość propagateDependencies w pliku app.json powinna być ustawiona na true. Spowoduje to wywołanie zależności dla danego rozszerzenia, którego dotyczy reguła zależności względem wersji Aplikacja.

W celu określenia oczekiwanej wersji aplikacji, partnerzy będą używać właściwości wersji Aplikacja w pliku rozszerzenia app.json.

W programie Visual Studio Code pełny zestaw pakietów symboli, które tworzą "aplikację", zostanie zaimplementowany podczas określania wersji aplikacji w pliku app.json.

Aplikacja podstawowa Microsoft będzie mieć pierwszeństwo przed wersją Aplikacja w przypadku wyraźnie określonej zależności, ale gdy aplikacja podstawowa nie jest obecna w systemie nastąpi przekierowanie do wersji Aplikacja.

UWAGA
ApplicationVersion umożliwia tylko kontrolę zależności przy kompilacji. Zgodność rozszerzenia z podanymi aliasami testują autorzy osadzonego rozszerzenia.

AL API dla kamery/lokalizacji dostępne w przeglądarce

Wartość biznesowa

Nowoczesne aplikacje powinny w pełni wykorzystywać nowoczesne możliwości sprzętu, na jakim są zainstalowane. Dotyczy to możliwość robienia zdjęć, która włączona w odpowiednie scenariusze przechwytywania danych, pozwala skrócić czas i zminimalizować nakłady pracy związane z wprowadzaniem informacji.

Opis funkcji

Dzięki interfejsowi API obsługującemu pracę z Business Central w przeglądarce możliwe będzie ustawienia aktywowania aparatu lub uzyskanie bieżącej lokalizacji. Ponieważ system ERP pozwala na pracę z przeglądarką i różnymi aplikacjami, programiści mogą mieć pewność, że scenariusze, jakie opracowali sprawdzą się na dowolnym typie urządzania, o ile urządzenie i przeglądarka obsługują dostępne funkcjonalności.

Użytkownicy zachowują kontrolę nad swoimi ustawieniami prywatności i mogą przyznać lub odmówić dostępu do kamery i lokalizacji.

oprogramowanie erp
Business Central

Wyszukaj zdarzenia i wstaw subskrybenta zdarzeń w kodzie

Wartość biznesowa

„Dostosowywanie" aplikacji w oparciu o rozszerzenia polega zasadniczo na zdefiniowaniu zdarzeń i subskrybentów zdarzeń.

Aby zidentyfikować zdarzenie i wygenerować szablon kodu subskrybenta zdarzeń, dodaliśmy Rejestrator zdarzeń dla klienta, umożliwiając nagrywanie i sprawdzanie wywołanych zdarzeń. Jednak w wielu przypadkach, programiści wiedzą już, jakie zdarzenia chcą subskrybować luboczekują, aby możliwe było szybkie wyszukanie zdarzenia (typu do wykonania/zakończone), a następnie wstawienie kontekstu kodu dla subskrybenta zdarzenia.

Opis funkcji

Przy pomocy nowego skrótu Shift+Alt+E w edytorze kodu AL można wywołać listę wszystkich zdarzeń. Dzięki funkcji typeahead można dynamicznie wyszukiwać i filtrować listę zdarzeń. Po wybraniu zapisu zdarzenia, subskrybent zdarzenia zostanie wstawiony w pozycji kursora w aktywnym oknie edytora kodu AL.

Wiele deklaracji zmiennych tego samego typu w tym samym wierszu

Wartość biznesowa

Do tej pory każda zmienna musiała być zadeklarowana w osobnym wierszu. W przypadku większych obiektów doprowadziło to do konieczności tworzenia stron deklaracji zmiennych, nawet jeśli większość deklaracji była tego samego typu.

W celu wyeliminowania przewijania, poprawy czytelność i ułatwienia wyświetlania i deklarowania powiązanych typów, umożliwiono dodawanie wielu deklaracji zmiennych tego samego typu w jednym wierszu.

Opis funkcji

Możliwe jest deklarowanie wielu zmiennych tego samego typu w tym samym wierszu, z nazwami zmiennych oddzielonymi przecinkami. Na przykład „Foobar: Liczba całkowita;"

Business Central
Praca zdalna

Przestarzałe właściwości znacznika i adresu URL

Wartość biznesowa

Dodanie wolnego tagu ObsoleteTag umożliwia partnerom, na przykład, dostarczanie danych kontekstowych dotyczących przestarzałych obiektów, takich jak gałęzie i numery kompilacji, w celu śledzenia i planowania ostatecznego usuwania przestarzałych obiektów.

ObsoleteUrl pozwala określić identyfikator URI dla zasobów dodatkowych informacji dotyczących obsługi przestarzałych obiektów i przepisywania kodu dla oczekujących obiektów, które określono jako przestarzałe.

Opis funkcji

Do obiektów, w przypadku których można ustawić właściwość ObsoleteState lub atrybut Obsolete, dodano nowe właściwości ObsoleteTag i ObsoleteUrl, które umożliwiają śledzenia procesów i gromadzenie dodatkowych informacji na temat przestarzałych obiektów. Partnerzy mogą wybrać własny schemat śledzenia według właściwości ObsoleteTag, takich jak data lub kompilacja. Ustawienia te można zdefiniować na etapie programowania. Podobnie, partnerzy mają możliwość definiowania adresów URL dla zasobów dokumentacji dotyczącej zmian i obsługi zmian niższego rzędu.

Możliwość refaktoryzacji pola z tabeli do rozszerzenia tabeli

Wartość biznesowa

Podobnie jak inne funkcje refaktoryzacji, nowa funkcja odblokowuje przejście do Dynamics 365 Business Central online dla klientów posiadających dostosowania do aplikacji podstawowej firmy Microsoft.

Opis funkcji

Za pomocą funkcji Sync-NAVApp programista może przenieść pole z danej tabeli do rozszerzenia tabeli bez konieczności pisania kodu uaktualnienia.

Praca z Business Central
praca z systemem erp

Rozpoczęcie pracy

Przegląd

W aktualizacji 1 wydania 2020 skupiono się na ułatwieniu nowym użytkownikom rozpoczęcia pracy z oprogramowaniem ERP.

Ulepszone środowisko rozpoczęcia pracy

Wartość biznesowa

W aktualizacji 1 wydania 2020 skupiono się na ułatwieniu nowym użytkownikom rozpoczęcia pracy z Business Central.

Opis funkcji

W celu ułatwienia nowym użytkownikom rozpoczęcia pracy z Business Central dodano intuicyjne ścieżki funkcji. Rozwiązanie to pozwala szybciej odkryć możliwości aplikacji, a także przyspieszyć konfigurację krytycznych procesów biznesowych.

Business Central

Platforma Microsoft Power

Przegląd

Aktualizacja 1 wydania 2020 umożliwia lepszą integrację z platformą Microsoft Power Platform.

Integracja Dynamics 365 Business Central z Common Data Service

Wartość biznesowa

W celu ułatwienia rozpoczęcia pracy użytkownicy będą mogli korzystać z podstawowego środowiska Common Data Service, w ramach którego będą oni mogli skojarzyć firmę Business Central z jednostką organizacyjną Common Data Service. Umożliwi to wielu firmom podłączenie się do danej instancji Common Data Service. Podczas instalacji zostaną zsynchronizowane połączenia dla encji Common Data Service w domyślnej bazie danych Common Data Service.

Ułatwia programistom pracę nad rozszerzeniami aplikacji w oparciu o integrację z Common Data Service.

Opis funkcji

Usługa Common Data Service to centralny element pakietu Dynamics 365. Umożliwia on użytkownikom wszechstronny wgląd w dane dotyczące działalności firmy. Umieszczenie danych w Common Data Service jest gwarancją ich spójności w ramach wszystkich aplikacji Dynamics 365 oraz umożliwia ich współdzielenie. Dynamics 365 Business Central będzie obsługiwać zestaw encji w domyślnej bazie danych Common Data Service dostępnej w ramach "Podstawowego rozwiązania CDS dla Business Central", które będzie kluczowym elementem innych integracji. Rozwiązanie podstawowe umożliwi mapowanie encji firmy do encji jednostki organizacyjnej w usłudze Common Data Service.

Aktualizacja 1 wydania Business Central 2020 stwarza możliwości rozbudowy aplikacji w oparciu o rozszerzenia zintegrowane z usługą Common Data Service, pozwalając programistom tworzyć tabele Common Data Service i ich rozszerzenia. Takie podejście umożliwi synchronizację dowolnego atrybutu niestandardowego.

Business Central

Podstawowe informacje na temat produktu

Przegląd

Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i reprezentowanej branży, oczekiwania użytkowników pozostają niezmienne. Użytkownicy chcą mieć możliwość pracy z niezawodnymi usługami na wydajnej platformie, która usprawnia współpracę oraz gwarantuje efektywną realizację działań biznesowych i niezawodną obsługę procesów. Skupiając swoje działania na innowacyjności, jednocześnie realizowaliśmy duże inwestycje ukierunkowane na opracowanie narzędzi zwiększających wydajność, niezawodność i skalowalność platformy Business Central, niezależnie od wybranego modelu wdrożenia.

Dynamics 365 Business Central sprawdza się najlepiej i działa najskuteczniej w przypadku typowych scenariuszy biznesowych i schematów użytkowania. Obsługa aplikacji z poziomu przeglądarki charakteryzuje się większą płynnością i szybkością działania dzięki możliwości ładowania elementów strony na żądanie, a także zasobom serwerowym zoptymalizowanym pod kątem przyśpieszenia interakcji z użytkownikiem oraz bazie danych zaprojektowanej z myślą o sprawniejszym i szybszym pobieraniu i przetwarzaniu danych. W dalszym ciągu będziemy pracować nad usprawnieniem działania aplikacji oraz przygotowaniem najbardziej potrzebnych i typowych scenariuszy użytkowania.

Gwarantujemy większą stabilność usług, realizację planowanych aktualizacji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb biznesowych, konserwację oprogramowania bez znaczącego zakłócania codziennej pracy oraz maksymalizację ciągłości usług. Z poziomu jednego ekranu, użytkownicy mogą uzyskać pomoc techniczną, dostęp do instrukcji i stron pomocy, a także dzielić się pomysłami i wiedzą z innymi użytkownikami systemu ERP. Usprawnienia w ramach pomocy technicznej pozwalają na skrócenie czasu reakcji na zgłoszenie.

Zespół IT odpowiedzialny za bezpieczeństwo infrastruktury i prawidłowy przebieg procesów pracuje nieprzerwanie  nad rozwiązaniami zapewniającymi należytą ochronę danych. Oprócz ciągle ulepszanych zabezpieczeń infrastruktury i procesów, Business Central spełnia normy ISO 27001, ISO 27017, ISO 27018, SOC 1 oraz 2 Typ 2, HIPPA BAA, a także standardy FERPA w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych.

Ograniczenia zasobów dla raportów i żądań usług sieci Web

Wartość biznesowa

Funkcja gwarantuje możliwość pracy nawet w przypadku uruchomienia niepoprawnie skonfigurowanej metody usługi sieci Web lub nieprawidłowego uruchomienia przez użytkownika raportu bez filtrów.

Opis funkcji

Nowa konfiguracja serwera Business Central będzie umożliwiała administratorowi ustawienie limitów dotyczących czasu wykonywania raportów oraz wywołań usługi sieci Web SOAP. Po wykorzystaniu limitu operacje zostaną anulowane na serwerze.

W Dynamics 365 Business Central online (oprogramowanie jako usługa) wartości domyślne są ustawiane przez zespół operacyjny Business Central i nie mogą być zmieniane przez klientów lub partnerów. W aktualizacji 1 wydania 2020 wartości domyślne zostaną ustawione na godziny (wartości rzeczywiste mają być określone).

W przypadku systemu ERP (on-premises) administrator może zmieniać ustawienia na serwerze.

Business Central
erp

Telemetria dla partnerów w usłudze Application Insights

Wartość biznesowa

Partnerzy mogą aktywnie pomagać swoim klientom w rozwiązywaniu problemów związanych z logowaniem do aplikacji bez konieczności kontaktowania się z pomocą techniczną firmy Microsoft.

Opis funkcji

Serwer Dynamics 365 Business Central będzie emitować dane telemetryczne dotyczące prób logowania (zakończonych pomyślnie lub niepowodzeniem). W przypadku prób zakończonych niepowodzeniem, przyczyna zostanie zarejestrowana w komunikacie.

Po pomyślnej autoryzacji Business Central, serwer będzie również emitować dane telemetryczne dotyczące operacji Open Company (zakończonych pomyślnie lub niepowodzeniem). W przypadku nieudanej autoryzacji logowania do firmy, przyczyna zostanie również zarejestrowana w komunikacie.

Lepsze możliwości pracy z danymi do odczytu

Wartość biznesowa

Klienci mogą zdecydować o tym, że raporty, zapytania, and wywołania usług sieci Web powinny być wykonywane tylko na replice bazy danych do odczytu. W ten sposób obciążenia związane z pracą analityczną nie będą miały wpływu na główną bazę danych.

Opis funkcji

Artefakty systemu ERP Dynamics 365 Business Central (raporty, strony interfejsu API i kwerendy) mogą teraz uzyskać dostęp do repliki bazy danych tylko do odczytu.

Dla obiektów takich jak Strona, Raport i Kwerenda dodano nową właściwość „DataAccessIntent”, która korzysta z wartości zarówno w trybie „tylko do odczytu” oraz w trybie „do zapisu”. Wartość tej właściwości jest podpowiedzią dla serwera, który, jeśli jest to możliwe, połączy się z drugorzędną repliką. W przypadku gdy procesy będące obciążeniem są wykonywane na replice, operacje takie jak wstawianie, usuwanie, modyfikacja nie są możliwe. Dlatego konieczne było wprowadzenie nowej walidacji dla obiektów dostępnych tylko w trybie do odczytu. W czasie wykonywania każda z tych operacji spowoduje wyjątek (w przyszłości zostanie dodana nowa możliwość walidacji czasu kompilacji).

Business Central
TOP