Aby wyróżniać się na tle konkurencji i umacniać pozycję firmy na rynku, niezbędne jest efektywne wykorzystywanie pojawiających się okazji biznesowych oraz budowanie wartościowych i długofalowych relacji z klientem. System ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central to kompleksowe i elastyczne rozwiązanie wspierające zarządzanie finansami, sprzedażą oraz serwisem, gotowe do pracy już od pierwszego dnia po jego uruchomieniu.
Poznaj możliwości integracji Microsoft Dynamics 365 Business Central (dawniej Microsoft Dynamics NAV) z narzędziem Microsoft 365 / Office 365 oraz wynikające z niej korzyści, do których można zaliczyć zwiększenie wydajności na niespotykaną dotąd skalę.
Przedstawione poniżej scenariusze ilustrują, w jaki sposób zaawansowane i wydajne funkcje obu produktów mogą usprawnić codzienną pracę właścicieli firm, sprzedawców i księgowych, podnieść jakość obsługi klienta oraz wpłynąć na poprawę wyników finansowych.
W artykule znajdziesz
Dlaczego tak ważna jest integracja rozwiązań, jakie zapewnia Microsoft 365?
Korzystanie z autonomicznych i niezależnie działających systemów utrudnia prowadzenie biznesu
Jeśli prowadzisz własną działalność biznesową, pracę rozpoczynasz jeszcze przed wyjściem z domu – przeglądając i sortując wiadomości w skrzynce pocztowej. Budując swoją firmę od podstaw, miałeś okazję dobrze poznać swoich klientów i dostawców. Nadal aktywnie uczestniczysz w bieżących operacjach i codziennych zadaniach. Masz jednak świadomość tego, że wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, rośnie liczba i poziom złożoności realizowanych procesów biznesowych.
Z każdą wiadomością e-mail otrzymaną od klienta lub dostawcy, twoja lista zadań do wykonania nieustannie się wydłuża. Zazwyczaj, wiąże się to z potrzebą przejścia na nowe, bardziej kompleksowe rozwiązanie wspomagające zarządzanie. W codziennej pracy, twoi pracownicy korzystają z rozmaitych narzędzi i aplikacji. Oprogramowanie księgowe pomaga generować dokumenty księgowe. System CRM usprawnia obsługę kontaktów i szans sprzedaży. Microsoft 365 (Office 365) zapewnia płynność i wydajność). Być może, zdecydowałeś się też na wdrożenie rozwiązania umożliwiającego optymalizację procesów produkcyjnych i monitorowanie stanów magazynowych.
Przełączanie się pomiędzy różnymi systemami jest jednak czasochłonne i wiąże się z wielokrotnym wprowadzaniem i powielaniem danych. Niższy poziom wydajności może w istotnym stopniu hamować dalszy rozwój działalności.
Aby utrzymać wysokie tempo wzrostu, warto rozważyć zmianę używanego do tej pory rozwiązania oraz przejście na bardziej zaawansowany i wydajny system wspomagający zarządzanie. Z Microsoft Dynamics 365 Business Central i Microsoft 365, codzienne zadania administracyjne wykonasz szybko i sprawnie. Mając całościowy obraz realizowanych operacji, będziesz mógł poświęcić więcej czasu na obsługę i budowanie relacji z klientem. Zobaczmy, w jaki sposób rozwiązania Microsoft mogą usprawnić codzienną pracę.
Wejdź na wyższy poziom biznesu
Nowe spojrzenie na wydajność pracy z Microsoft Dynamics 365 Business Central i Microsoft 365 / Office 365
Produkty Microsoft oferują niezwykłe możliwości standaryzacji i konsolidacji danych, procesów i narzędzi.
Twoi pracownicy mogą być jedynym ogniwem łączącym wykorzystywane w firmie narzędzia, systemy i procesy. Oznacza to jednak, że tracą mnóstwo czasu na przełączanie się między aplikacjami, kopiowanie, wklejanie i usuwanie danych, zwiększając prawdopodobieństwo popełnienia błędu podczas ich wprowadzania. Wybierając rozwiązania biznesowe Microsoft
, możesz być pewny, że wydajność pracy w twojej firmie, podobnie jak jakość świadczonych usług, znacząco wzrosną. Jeszcze nigdy wcześniej, poziom integracji danych, procesów i narzędzi nie był tak wysoki.
Korzyści integracji Microsoft Dynamics 365 Business Central z Microsoft 365 / Office 365:
- Poprawa wydajności pracy bez konieczności przełączania się między niezależnymi aplikacjami oraz większa oszczędność czasu
- Większa widoczność i przejrzystość realizowanych działań, a także efektywna współpraca i lepsza komunikacja pomiędzy działami organizacji
- Szybka adaptacja pracowników i krótszy okres szkolenia dzięki spójnemu i prostemu w obsłudze interfejsowi użytkownika
Przeanalizujmy przykładowe scenariusze pokazujące, w jaki sposób funkcjonalności Dynamics 365 i Microsoft 365 (Office 365) wpływają na zwiększenie efektywności pracy.
Pracuj z dowolnego miejsca, o każdej porze
Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem firmy i właśnie otrzymałeś wiadomość e-mail od ważnego klienta, który zwraca się z prośbą o szybką realizację zamówienia. Z Dynamics 365 Business Central (dawniej Microsoft Dynamics NAV), szybko i sprawnie znajdziesz niezbędne informacje potrzebne do finalizacji transakcji bez konieczności przeszukiwania danych w różnych systemach lub kontaktowania się z pracownikami innych działów. Bez wychodzenia z aplikacji, sprawdzasz poziom dostępności zapasu. Widząc, że ilości znajdujące się na magazynie nie są wystarczające do zrealizowania zamówienia, podejmujesz kolejne działanie. Korzystając z tego samego interfejsu, w ciągu zaledwie kilku minut wysyłasz zamówienie zakupu do dostawcy oraz ofertę do nabywcy. Możesz teraz zająć się kolejnym zadaniem.
Funkcjonalność przepływów pracy dostępna w ramach rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Business Central zapewnia bezpieczeństwo procesów oraz możliwość efektywnej pracy zdalnej, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujesz. Załóżmy, że przebywasz poza biurem, kiedy otrzymujesz powiadomienie o nadejściu nowej wiadomości e-mail. Z wiadomości dowiadujesz się, że ustalony przez ciebie rabat dla oferty sprzedaży osiągnął maksymalną wartość 10%. Z poziomu skrzynki pocztowej na swoim smartfonie przeglądasz ofertę, sprawdzasz historię zamówień klienta, a także stan jego konta i limit kredytowy. Po chwili zastanowienia, podejmujesz decyzję o zatwierdzeniu rabatu. Oferta sprzedaży zostaje automatycznie zaktualizowana, a sprzedawca otrzymuje powiadomienie, że można ją wysłać do nabywcy.
Dzięki integracji Microsoft Dynamics 365 z Microsoft 365 (Office 365), twoi pracownicy będą podejmować szybkie działania bez konieczności opuszczania skrzynki pocztowej. Zaoszczędzony czas, przeznaczą na realizację bardziej priorytetowych celów biznesowych i budowanie pozytywnych relacji z klientem.
Zadbaj o wyjątkową obsługę klienta z Microsoft 365
Stały i niezawodny dostęp do kluczowych danych, niezależnie od miejsca pracy jest nieodzowny w realizacji codziennych zadań pracowników działu sprzedaży. Dynamics 365 Business Central i Microsoft 365 (Office 365) pomogą ci usprawnić i zautomatyzować rutynowe i monotonne działania oraz odciążyć pracowników, dając możliwość skupienia się na bardziej priorytetowych zadaniach.
Sprzedawca w twojej firmie otrzymuje wiadomość e-maila od nabywcy, który prosi o przygotowanie oferty obejmującej kilka waszych produktów. Udaje mu się zidentyfikować nabywcę w systemie, a następnie uzyskać wgląd w jego kartotekę z poziomu aplikacji Outlook. Po wyświetleniu pulpitu nawigacyjnego, ma możliwość przeglądu konta nabywcy – przygotowanych dla niego ofert, zrealizowanych zamówień lub tych w trakcie realizacji, a także historii sprzedaży. W czasie przygotowywania oferty, dane nabywcy oraz informacje dotyczące produktu uzupełniane są automatycznie, dzięki czemu procedura przebiega szybko i sprawnie.
Podczas wysyłania oferty sprzedaży, sprzedawca zauważa w swojej skrzynce pocztowej notatkę od spotkanego niedawno potencjalnego klienta. Wyświetla się komunikat informujący użytkownika, że adres e-mail tego kontaktu nie znajduje się bazie klientów. System sugeruje dodanie go do bazy. Bez wychodzenia z programu Outlook, sprzedawca tworzy jego profil w aplikacji Outlook.
Dzięki automatyzacji procesów, twoi pracownicy mogą działać jeszcze efektywniej, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na poprawienie jakości świadczonych usług oraz budowanie głębszych relacji z klientem.
Sprawne raportowanie, właściwe decyzje biznesowe
Jakość pracy księgowych, podobnie jak całego działu księgowego, odgrywa kluczową rolę w realizacji celów stawianych całej organizacji. Dynamics 365 oferuje szereg udogodnień usprawniających codzienną pracę księgowego (przygotowywanie raportów i zamykanie okresu sprawozdawczego) oraz w znaczący sposób wpływa na zmniejszenie ilości błędów popełnianych podczas ręcznego wprowadzania danych.
Dzień pracy księgowego rozpoczyna się od uruchomienia aplikacji Microsoft Dynamics 365 Business Central (dawniej Microsoft Dynamics NAV) oraz przygotowania zestawienia zysków i strat. Następnie, otwiera listę faktur w arkuszu Microsoft Excel, aby wprowadzić zmiany w wybranych dokumentach. W ciągu kilku minut, udaje mu się dodać nową partię faktur i zaktualizować stan kilku kolejnych. Wystarczy jedno kliknięcie, aby dane zostały opublikowane w aplikacji Dynamics 365, gdzie są automatycznie odświeżane.
Chcąc bardziej dogłębnie przeanalizować miesięczne przychody, uruchamia usługę Microsoft Power BI, oferującą szereg wydajnych analiz biznesowych. Dzięki zaawansowanym wizualizacjom i niestandardowym pulpitom, ma pełny wgląd w kompleksowe dane, niewidoczne zazwyczaj w standardowych raportach.
Microsoft Dynamics 365 Business Central zapewnia kompleksowy obraz realizowanych działań i procesów oraz wbudowane narzędzia do raportowania i analityki biznesowej usprawniające proces podejmowania decyzji.
Masz pytania dotyczące Microsoft Dynamics 365 Business Central i Microsoft 365?
Skontaktuj się ze specjalistami Office 365:
tel.: +48 61 861 43 51
office [at] IT.integro.pl