www.Dynamics365BC.pl

  • Baza wiedzy
  • +48 61 861 43 51
  • office[at]IT.integro.pl
  • Polski
  • English
  • Dynamics 365 Business Central
    • Moduły ERP
    • Nowości wiosna 2020
    • Wersje Microsoft Dynamics NAV
  • System ERP
    • Wdrożenia systemu ERP
  • Aplikacje biznesowe
    • Global Integration Apps
    • Polish Localization
    • Polish Language
    • Electronic Banking
  • Aktualności
  • Kontakt

4 trendy cyfrowej transformacji wspierające rozwój przedsiębiorstwa

digital transformation trends
Daria Widerowska
czwartek, 04 października 2018 / Opublikowane w Aktualności, Dynamics 365 Business Central

4 trendy cyfrowej transformacji wspierające rozwój przedsiębiorstwa

Na przestrzeni ostatnich 10 lat byliśmy świadkami niezwykle dynamicznych zmian w sposobie komunikacji, wymiany informacji, a także prowadzenia działalności biznesowej. Urządzenia internetowe i mobilne stanowią nieodzowny element naszej codzienności, a narzędzia i usługi chmurowe weszły do głównego nurtu rozwiązań stosowanych na świecie. Nowe trendy, wspierane przez innowacyjne technologie, rozwijają się w zawrotnym tempie. Czy Twoja firma jest na nie gotowa?

W artykule znajdziesz

  • 4 trendy cyfrowej transformacji wspierające realizację celów i rozwój twojego przedsiębiorstwa
    • 1.     Chmura obliczeniowa to coś więcej niż slogan marketingowy
    • 2.     Nowy wymiar dostępności i mobilności dzięki cyfrowej transformacji
    • Czym jest cyfrowa transformacja?
    • 3.     Internet rzeczy stał się faktem i stałym elementem codzienności
    • Dynamics 365 Business Central jako odpowiedź na cyfrową transformację biznesu
    • 4.     Wykorzystaj potencjał mobilnych technologii
  • Dynamics 365 Business Central

4 trendy cyfrowej transformacji wspierające realizację celów i rozwój twojego przedsiębiorstwa

Dostęp do wydajnych i zaawansowanych narzędzi wspierających zarządzanie stał się łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki szerokim i zaawansowanym możliwościom chmury obliczeniowej oraz jej rosnącej popularności i dostępności, wiele problemów, takich jak wysokie koszty początkowe inwestycji, bieżące utrzymanie infrastruktury oraz współzależność narzędzi i procesów udaje się wyeliminować. Korzystając z bogactwa innowacyjnych rozwiązań, organizacja może zwiększyć wydajność pracy, usprawnić procedury obsługi klienta i poprawić wyniki finansowe, niezależnie od wielkości firmy oraz złożoności realizowanych procesów.

1.     Chmura obliczeniowa to coś więcej niż slogan marketingowy

Technologia chmurowa to fundament cyfrowej transformacji i trwała, rozwijająca się w błyskawicznym tempie, tendencja rynkowa.

Chmura zmienia nie tylko sposób pracy i komunikacji współczesnych organizacji, ale też sposób prowadzenia i zarządzania przedsiębiorstwem, niezależnie od reprezentowanej branży. I choć oszczędność kosztów nadal pozostaje na liście najważniejszych kryteriów przy wyborze właściwego rozwiązania chmurowego, to elastyczność i skalowalność oprogramowania mają decydujące znaczenie w procesie selekcji.

Kolejna generacja aplikacji biznesowych bazujących na technologii chmurowej pozwala na łatwą rozbudowę systemu bez ryzyka wystąpienia zakłóceń w funkcjonowaniu organizacji. Po wybraniu wydajnego rozwiązania chmurowego, przy wsparciu doświadczonego i godnego zaufania dostawcy usług, przeniesienie nawet bardzo złożonych procesów i zasobów przedsiębiorstwa do chmury może odbyć się bez większych komplikacji.

2.     Nowy wymiar dostępności i mobilności dzięki cyfrowej transformacji

Celem badań przeprowadzonych niedawno przez firmę Microsoft wśród przedsiębiorców i pracowników małych i średnich organizacji była identyfikacja trudności, jakie najczęściej napotykają w codziennej pracy.

Spadek produktywności spowodowany potrzebą przełączania się między wieloma niewspółpracującymi ze sobą systemami to jedna z największych bolączek przedsiębiorców i menadżerów ds. IT. Korzystanie z niezależnie działających rozwiązań wymusza konieczność ręcznej obsługi procesów, prowadzi do duplikowania danych i generowania sprawozdań zawierających nieaktualne dane. Brak przejrzystości danych i realizowanych procesów utrudnia podejmowanie decyzji i jest jednym z czynników zagrażających dalszemu funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Czym jest cyfrowa transformacja?

Aby zachować przewagę konkurencyjną i móc dalej się rozwijać w szybko zmieniającej się rzeczywistości technologicznej, firma musi wyjść naprzeciw cyfrowej transformacji. Czym jest cyfrowa transformacja? Mówiąc najprościej, to możliwość wykorzystania technologii cyfrowych (narzędzi mobilnych, analitycznych oraz rozwiązań chmurowych), którego celem jest zmiana sposobu pracy i komunikacji, a także optymalizacja działań w wybranych obszarach biznesowych.

Firmy mniej dojrzałe cyfrowo, wybierają zazwyczaj mniej zaawansowane aplikacje cyfrowe dostosowane do konkretnych potrzeb i wymagań branży. Organizacje stawiające na integrację i harmonizację procesów, systemów i danych mają możliwość dogłębnego wglądu w realizowane działania oraz prognozowania przyszłych potrzeb i aktywności w oparciu o zebrane dane.

Cyfrowa transformacja wpłynęła na przesunięcie granic w zakresie dostępności, mobilności i integracji. Silosy danych powstałe w wyniku przechowywania danych w kilku różnych systemach (CRM/ERP/oprogramowaniu księgowym) są mało efektywne i coraz bardziej tracą na znaczeniu.

Dostępne na rynku aplikacje biznesowe współpracujące z programami do przetwarzania danych, edytorami tekstów i pocztą elektroniczną usprawniają zarządzanie zadaniami, a także podnoszą jakość i wydajność pracy.

Dla przykładu, wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central zapewnia kompleksową realizację procesu sprzedaży – od wygenerowania oferty do finalizacji transakcji bez konieczności uruchamiania dodatkowych narzędzi.

Podobnie, tworzenie ofert, przetwarzanie zamówień, wysyłanie faktur, a także definiowanie nabywców i dostawców odbywa się na poziomie skrzynki pocztowej Microsoft Outlook. Dzięki możliwości integracji programów Microsoft Word i Microsoft Excel z Microsoft Dynamics 365 i Microsoft 365 / Office 365, eksport danych i tworzenie dokumentów wychodzących przebiega szybko i sprawnie.

3.     Internet rzeczy stał się faktem i stałym elementem codzienności

Zgodnie z koncepcją Internetu rzeczy (IoT), systemy zbierają, przechowują i analizują dane w celu identyfikacji i śledzenia trendów, a także przewidywania zachowań klientów.

Organizacje zbierają różnego typu dane. Kluczem do sukcesu jest ich właściwe wykorzystanie – mające na celu zwiększenie efektywności działania oraz monitorowanie i analizę zachowań swoich klientów. Największą szansę na powodzenie mają firmy świadome tego, że reagowanie na istniejące i pojawiające się potrzeby i trendy nie wystarczy.  Niezwykle ważna jest umiejętność ich przewidywania i wyjścia im naprzeciw.

Chmura obliczeniowa zmienia sposób zarządzania i udostępniania danych. Sięgając po aplikacje działające zgodnie z koncepcją IoT, narzędzia Business Intelligence oraz big data, wyposażysz pracowników we wszystko, co niezbędne, aby rozwijać swój biznes i budować trwałe relacje z klientem.

Coraz częściej można zaobserwować, że Internet rzeczy stanowi nieodzowny element prowadzenia działalności biznesowej – wspiera integrację użytkowników, danych, procesów i narzędzi. Koncepcja IoT otwiera nowe możliwości rozwoju i nowe drogi komunikacji z klientem, co z kolei przekłada się na pozyskiwanie wartościowych szans sprzedaży.

Wykorzystanie zebranych dzięki IoT danych, w zestawieniu z danymi publicznymi, pozwoli na dogłębne zrozumienie potrzeb i upodobań konsumentów oraz lepsze poznanie produktów i specyfiki rynku. Dużym wyzwaniem dla większości firm jest jednak rozpoznanie, z których udostępnionych danych można korzystać i w jaki optymalny sposób ich użyć, aby realizowane działania przynosiły jak najwięcej korzyści.

Dynamics 365 Business Central jako odpowiedź na cyfrową transformację biznesu

Z Dynamics 365 Business Central wdrożysz wydajniejsze procesy bazując na rzetelnych i precyzyjne danych, a także:

  • Uzyskasz wgląd w kompleksowe i skonsolidowane dane dotyczące poszczególnych obszarów działalności.
  • Przeprowadzisz analizy danych, zidentyfikujesz trendy, rozpoznasz najbardziej dochodowych klientów, a także produkty cieszące się najmniejszym zainteresowaniem.
  • Skonsolidujesz dane pochodzące ze źródeł publicznych i uzyskasz głębsze zrozumienie rynku i potrzeb swoich klientów.

4.     Wykorzystaj potencjał mobilnych technologii

Dzięki technologiom mobilnym, innowacyjne narzędzia znajdują szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu, ułatwiając zarządzanie biznesem z dowolnego miejsca i urządzenia, o każdej porze.

We współczesnym świecie biznesu, jedną z najważniejszych potrzeb pracowników jest możliwość wielokanałowej komunikacji i integracji na niespotykaną do tej pory skalę. To, czego wymagają klienci ze strony sprzedawców i przedstawicieli serwisowych to błyskawiczny wgląd w dane dotyczące produktów i usług, ich dostępności, oferowanych metod dostawy, a także pomocy w rozwiązywaniu problemów.

Nie ma znaczenia kiedy, gdzie i na jakim urządzeniu pracujesz. Chmurowe aplikacje pozwalają skutecznie pracować, zapewniając stały dostęp do danych i funkcjonalności zawsze wtedy, gdy potrzebujesz. Możliwość uzyskania natychmiastowego dostępu do kluczowych danych to jednak za mało. Pierwszorzędne znaczenia ma ich właściwe wykorzystanie oraz przełożenie na skuteczne działania, realizowane zgodnie z wymaganiami klientów. Środowisko pracy i interfejs użytkownika powinny być spójne, bezpieczne i przyjazne na wszystkich urządzeniach, na których korzystasz z oprogramowania.

Mając nieograniczony dostęp do funkcjonalności Dynamics 365 Business Central, pracownicy mogą:

  • Zarządzać ofertami i zamówieniami z dowolnego miejsca, o dowolnej porze.
  • Potwierdzać stan i dostępność zapasów przed przyjęciem zamówienia od nabywcy.
  • Świadczyć najwyższej jakości usługi mając stały wgląd w historię nabywców, umowy i harmonogramy prac serwisowych.

Dynamics 365 Business Central

Transformacja cyfrowa to proces, który trwa nieprzerwanie. Niewątpliwą zaletą Dynamics 365 Business Central jest spójne środowisko pracy, znany i przyjazdy interfejs użytkownika oraz wbudowane narzędzia analityczne i funkcjonalność przepływów pracy, dzięki którym pracownicy mogą rozpocząć pracę z nowym systemem natychmiast po jego uruchomieniu. Dynamics 365 Business Central:

W ramach jednego, kompleksowego rozwiązania, wspiera integrację procesów w obszarze finansów, sprzedaży i serwisu. Gwarantuje podniesienie wydajności pracy i oszczędność czasu wynikającą z braku konieczności przełączania się między poszczególnymi narzędziami. Co więcej, umożliwia błyskawiczną obsługę zapytań, ofert i faktur bezpośrednio z poziomu skrzynki pocztowej Outlook.

Ułatwia podejmowanie świadomych decyzji biznesowych oraz konsolidację danych z zakresu księgowości, sprzedaży, zakupów i zapasów. Oferuje szereg udogodnień  poprawiających jakość obsługi klienta. Zintegrowanie systemu z narzędziami BI, aplikacjami działającymi zgodnie z koncepcją IoT oraz wykorzystanie big data pozwolą na wydajne przetwarzanie, analizowanie i wymianę danych, gdziekolwiek jesteś.

Możliwość rozbudowy o nowe, dostosowane do ról użytkowników i wymagań branżowych, moduły i aplikacje.

Rozpoczynając działalność, wystarczające będzie wdrożenie standardowej funkcjonalności wspierającej obsługę podstawowych procesów biznesowych. Wraz z rosnącymi potrzebami przedsiębiorstwa, można dodawać kolejne narzędzia i usprawnienia funkcjonalne, w dogodnym dla twojej firmy tempie.

Masz pytania dotyczące systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central?

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta IT.integro:

tel.: +48 61 861 43 51
office [at] IT.integro.pl

Tagi: chmura obliczeniowa, cyfrowa transformacja, Dynamics 365 Business Central, internet rzeczy, System ERP

Może zainteresujesz się również

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w systemie ERP
Rosnąca rola sztucznej inteligencji w biznesie i systemach ERP
budowanie zaangażowania klientów
Mapa budowania zaangażowania klientów w czasach transformacji cyfrowej
AppSource
Co to jest Microsoft AppSource i jak z niego korzystać?

Tagi

chmura obliczeniowa cyfrowa transformacja Dynamics 365 Business Central internet rzeczy Office 365 Oprogramowanie księgowe System ERP sztuczna inteligencja

Ostatnie wpisy

  • Global Integration Apps

    Global Integration Apps – aplikacje dla grup kapitałowych

    Global Integration Apps to rodzina 3 aplikacji,...
  • wdrożenia erp

    Badanie Total Economic Impact dotyczące Microsoft Dynamics 365 Business Central

    Korzyści finansowe i biznesowe wynikające z&nbs...
  • System ERP w chmurze

    System ERP w chmurze – czym jest i czy naprawdę się opłaca?

    Technologia i postęp cyfryzacji to już stałe el...
  • system erp

    System ERP i proces cyfryzacji firm

    Koncepcja cyfryzacji jest już powszechnie znana...
  • Funkcjonalności systemów ERP

    Jakie są najważniejsze funkcjonalności systemów ERP?

    Systemy ERP (ang. Enterprise Resource Planning)...

IT.integro Ltd

ul. Ząbkowicka 12
60-166 Poznań
NIP: 778-00-21-279
tel.: +48 61 861 43 51
office[at]IT.integro.pl

Polityka bezpieczeństwa informacji
© 2020. All rights reserved | IT.integro sp. z o.o.

TOP
Cookie files are used by the website to ensure its proper functioning. By using the website, you give your consent to the use of cookies according to the current setup of the browser and you accept the Privacy Policy of IT.integro sp. z o.o. Read MoreACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT