Nowości w Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020

Aktualizacja wydania II 2020

System Dynamics 365 Business Central - następca systemu Dynamics NAV - pojawił się na rynku w 2018 roku jako wszechstronna aplikacja biznesowa stworzona z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach. Z każdym rokiem coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie rozwiązania, które podlega cyklicznym aktualizacjom. Dzięki wprowadzanym nowościom i usprawnieniom, użytkownicy systemu mogą korzystać z funkcjonalności coraz lepiej dostosowanych do ich potrzeb. Sprawdź, co zmieniło się w systemie dzięki aktualizacji wydania II Dynamics 365 Business Central 2020.

Plan aktualizacji

Administracja

Najnowsze aktualizacje obejmują szereg funkcji mających uprościć i usprawnić zarządzanie dzierżawami przez partnerów oraz realizację zadań administracyjnych związanych z licencjonowaniem i przydzielaniem uprawnień przez administratorów.

Udoskonalony podgląd i zarządzanie dostępnymi bazami danych oraz pojemność plików

Opis funkcji

Aktualizacja wydania II Business Central 2020 pozwala wewnętrznym administratorom oraz administratorom delegowanym (partnerom) uzyskać podgląd bazy danych i pojemności plików dostępnych dla środowisk systemu, a także zakresu ich użycia z poziomu centrum administracyjnego Dynamics 365 Business Central. Podgląd ten pomaga administratorom skutecznie kontrolować rozmiary środowisk, ułatwiając zakup dodatkowej pojemności lub zwalniania jej na czas, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Administratorzy mogą teraz skorzystać z nowego dodatku pojemności, który pozwala na zwiększenie domyślnego limitu 80 GB poprzez zakup dodatkowej pojemności bazy danych dla środowisk, których domyślna pojemność została przekroczona. Z każdym dodatkowo zakupionym środowiskiem produkcyjnym zwiększa się pojemność magazynowania bazy danych o 4 GB dla całej dzierżawy.

Warto zauważyć, że przekroczenie opłaconego limitu miejsca przechowywania nie powoduje przerwania przetwarzania transakcji. Począwszy od aktualizacji 2 wydania Business Central 2020, planuje się zablokowanie akcji administracyjnych umożliwiających tworzenie dodatkowych środowisk lub ich kopiowanie w przypadku przekroczenia opłaconego limitu magazynowania.

Rejestrowanie operacji administratora w centrum administracyjnym Dynamics 365 Business Central 2020

Opis funkcji

Centrum administracyjne Dynamics 365 Business Central będzie wyświetlać rejestr operacji wykonywanych przez administratorów i delegowanych administratorów (partnerów) w centrum administracyjnym oraz za pośrednictwem interfejsu API centrum administracyjnego. W najnowszej wersji dziennik będzie uwzględniał operacje takie jak:

    • Zmiana nazwy środowiska
    • Przywracanie środowiska
    • Aktualizowanie aplikacji (oczekujące)

Docelowo, z poziomu centrum administracyjnego mają być rejestrowane wszystkie operacje administratora. Administratorzy zyskają możliwość podglądu informacji dotyczących utworzonych operacji, czasu utworzenia oraz użytkowników odpowiedzialnych za ich utworzenie. Dziennik będzie także zawierał szczegółowe komunikaty o błędzie w przypadku operacji zakończonych niepowodzeniem.

Uwierzytelnianie typu service-to-service dla automatyzacji interfejsów API

Wartość biznesowa

Uwierzytelnianie typu service-to-service będzie obsługiwane dla interfejsów API umożliwiających automatyzację w systemie.

Opis funkcji

Aby umożliwić obsługę scenariuszy automatyzacji w systemie, dodano zakres uprawnień o nazwie Automation.ReadWrite.All.

Pozwoli to na uwierzytelnienia typu service-to-service, gdzie usługi zewnętrzne łączą się jako aplikacje bez konieczności personalizacji użytkowników. Korzystając z przepływu Poświadczenia klienta OAuth, do uzyskania dostępu do Dynamics 365 Business Central, można użyć tokena aplikacji z zakresem Automation.ReadWrite.All. Aplikacje należy zarejestrować w systemie, a przepływ udzielania zgody OAuth należy wykonać przed uzyskaniem dostępu do oprogramowania.

Poznaj wszystkie nowe funkcjonalności Dynamics 365 Business Central

Aktualizacja wydania II 2020

Rola Dynamics 365 Admin Azure AD umożliwia administratorom pracę z funkcjami centrum administracyjnego

Obsługa dodatkowych ról Azure AD dla administratorów uzyskujących dostęp do centrum administracyjnego Dynamics 365 Business Central

Wartość biznesowa

Przed wydaniem tej aktualizacji aplikacji, dostęp do centrum administracyjnego Dynamics 365 Business Central mogli mieć tylko administratorzy z przypisaną globalną rolą administratora w usłudze Azure Active Directory (Azure AD). Możliwości centrum administracyjnego są coraz większe w każdej kolejnej wersji i coraz większa liczba klientów oczekuje do nich dostępu. Jednak współdzielenie globalnej roli administratora z innymi użytkownikami nie zawsze jest najbezpieczniejszą opcją. W najnowszym wydaniu aktualizacji rola Dynamics 365 Admin Azure AD umożliwia administratorom pracę z funkcjami centrum administracyjnego.

Opis funkcji

Użytkownicy z rolą Dynamics 365 admin przypisaną im przez administratora w centrum administracyjnym Microsoft 365 lub w centrum administracyjnym Azure AD mogą uzyskać dostęp do centrum administracyjnego systemu i jego funkcji za pośrednictwem portalu UI oraz interfejsu API centrum administracyjnego Dynamics 365 Business Central.

Obsługa nieograniczonej liczby środowisk produkcyjnych oraz środowisk piaskownicy

Wartość biznesowa

Dzięki możliwości obsługi wielu środowisk użytkownicy będą pracować jeszcze wydajniej, na przykład mogą rozbudowywać działalność, tworzyć więcej oddziałów firmy, a także przenosić je do innych krajów lub regionów.

Opis funkcji

Wraz z aktualizacją Dynamics 365 Business Central 2020, każdy nowy klient korzystający z systemu w modelu licencjonowania Premium lub Essential będzie mógł korzystać z jednego środowiska produkcyjnego i trzech środowisk piaskownicy, bez dodatkowych kosztów. Dodatkowo, użytkownicy zyskają możliwość zakupu nieograniczonej liczby środowisk produkcyjnych za pośrednictwem partnera CSP, jeśli zajdzie taka potrzeba. Z każdym dodatkowym środowiskiem produkcyjnym użytkownik otrzymuje trzy dodatkowe środowiska piaskownicy oraz 4 GB pojemności bazy danych dla całej dzierżawy. Środowiska produkcyjne oraz środowiska piaskownicy można tworzyć i używać w dowolnym kraju i regionie, w którym system dostępny jest w modelu online, a także krajach i regionach, gdzie istniejące środowiska już działają.

Administratorzy zyskują możliwość tworzenia dodatkowych środowisk z poziomu centrum administracyjnego Dynamics 365 Business Central. Strona Wydajność wyświetla liczbę środowisk według poszczególnych typów, którą można utworzyć. Limit środowisk zostanie zastosowany podczas próby utworzenia nowego środowiska lub kopiowania istniejącego środowiska w centrum administracyjnym.

Zaktualizowano stronę Zarządzanie funkcjami oraz dodano koncepcję nieodwracalnych funkcji.

Zarządzanie nieodwracalnymi funkcjami

Opis funkcji

Jako dodatkowy środek umożliwiający zachowanie bezpieczeństwa przez administratorów aktywujących funkcje z wyprzedzeniem, zaktualizowano stronę Zarządzanie funkcjami oraz dodano koncepcję nieodwracalnych funkcji. Istnieją funkcje, których nie można wyłączyć po włączeniu przez administratora. Dotyczą one zazwyczaj zmian, których nie można w bezpieczny sposób cofnąć lub tych, które obowiązują przez dłuższy czas i mają bezpośredni wpływ na dane.

Administratorom wyświetla się ostrzeżenie informujące o próbie włączenia nieodwracalnej funkcji w środowisku produkcyjnym lub środowisku piaskownicy.

Dostęp do bazy danych zmieniony na „tylko do odczytu” dla często używanych raportów

Wartość biznesowa

W zarządzaniu przedsiębiorstwem niezbędny jest natychmiastowy dostęp do informacji bez konieczności spowalniania pracy i oczekiwania na znalezienie lub obliczenie danych w systemie. W przypadku kilku raportów, w których użytkownicy mają zamiar tylko przeglądać dane, zmieniono domyślny dostęp do bazy danych, wprowadzając replikę w trybie tylko do odczytu.

Opis funkcji

Jako usprawnienie raportowania, zmieniono ustawienia domyślnego dostępu do bazy danych na „tylko do odczytu” dla najczęściej używanych raportów. Raporty będą bazować na możliwościach repliki tylko do odczytu, a nie repliki z uprawnieniami do odczytu i zapisu (nazywanej inaczej podstawową bazą danych). Użycie repliki bazy danych powoduje zmniejszenie obciążenia podstawowej bazy danych.

Rezygnacja ze starszego komponentu Dynamics NAV Help Server

Wartość biznesowa

Lekka wersja strony internetowej dobrze spełniała swoją rolę wśród użytkowników, jednak jej funkcjonalność nie zmieniła się od czasu wydania jej pierwszej wersji 10 lat temu. Rezygnacja z komponentu umożliwi uproszczenie procedury wdrażania systemu pomocy dla aplikacji i rozwiązań Dynamics 365 Business Central.

Opis funkcji

Komponent Dynamics NAV Help Server zostanie usunięty wraz z aktualizacją wydania I 2021 (wersja 18). Zmiana ta nie wpłynie na bieżące uruchomienia strony. Nic nie zmienia się w przypadku klientów korzystających z wersji Dynamics NAV od 2016 do Business Central 2020 wydanie II w modelu on-premises oraz tych, którzy polegają na serwerze pomocy. Po zaktualizowaniu funkcjonalności do wersji Business Central 2021 wydania I, konieczne będzie hostowanie niestandardowej pomocy za pośrednictwem innego typu strony internetowej.

Usprawnienie kalkulacji kodu niższego poziomu

Wartość biznesowa

Większa wydajność środowisk produkcyjnych korzystających z planowania MRP.

Opis funkcji

W środowisku produkcyjnym popyt na gotowe wyroby skutkuje zapotrzebowaniem na komponenty składające się na gotowy wyrób. Zestawienie komponentów (BOM) kontroluje strukturę komponentów i może obejmować kilka poziomów półproduktów. Planowanie zapasu na jednym poziomie generuje zapotrzebowanie na komponenty na następnym poziomie itd. Docelowo, działania te prowadzą do ustalenia zapotrzebowania na kupowane zapasy.

Kod niższego poziomu zapisany w kartotece zapasu umożliwia planowanie zapasów według ich miejsca w hierarchii BOM, począwszy od gotowych wyrobów znajdujących się na najwyższym poziomie przez strukturę produktów na niższych poziomach. Użytkownicy Dynamics 365 Business Central mają możliwość dynamicznego aktualizowania kodów niższego poziomu podczas zatwierdzania BOM-ów produkcyjnych. W przypadku obsługi wielu zapasów i BOM-ów, dynamiczna kalkulacja może jednak wpłynąć na działanie systemu.

Aby ograniczyć wpływ dynamicznych kalkulacji na wydajność rozwiązania, można dezaktywować opcję Dynamiczna kalkulacja kodu niższego poziomu na stronie Ustawienia produkcji . System zasugeruje utworzenie nowego cyklicznego zapisu kolejki zleceń, powodującego codzienną aktualizację kodów niższego poziomu. Najwcześniejszą datę i godzinę rozpoczęcia można ustawić w taki sposób, aby kalkulacja uruchamiała się poza godzinami pracy.

Z nowymi aktualizacjami wprowadzono usprawnienie w zakresie kalkulacji kodów niższego poziomu. Nowe kalkulacje można aktywować, zaznaczając pole Optymalizacja kalkulacji kodu niższego poziomu na stronie Ustawienia produkcji.

Wyłączenie pól Rekordy integracji i Zarządzanie integracją

Wartość biznesowa

Interfejsy API Business Central, integracja Common Data Service z Dynamics 365 Sales, synchronizacja OCR i wyszukiwanie zduplikowanych kontaktów są w dużym stopniu zależne od funkcji rekordów integracji i zarządzania integracją, które mogą blokować wydajność podczas wykonywania dużej liczby operacji w bazie danych. Wydajność dzierżawy można zwiększyć poprzez wyłączenie funkcji Rekordy integracji i Zarządzanie integracją i zastąpienie ich polami systemowymi.

Planując wprowadzenie tej zmiany, Microsoft miał na uwadze rozszerzenia i aplikacje dostarczane przez partnerów dla dzierżawców. W sytuacji, gdy rozszerzenia i aplikacje są w dalszym stopniu zależne od funkcji Rekordy integracji i Zarządzanie integracją, może zdarzyć się, że administratorzy aktywują nową funkcję dopiero po ich dezaktywacji w rozszerzeniach i aplikacjach.

Opis funkcji

Użycie pól systemowych zamiast funkcji Rekordy integracji i Zarządzanie integracją jest uzależnione od tego, czy użytkownik korzysta z nowej, istniejącej czy zaktualizowanej dzierżawy Dynamics 365 Business Central.

Nowi dzierżawcy Dynamics 365 Business Central

W przypadku nowych dzierżawców, pola Rekordy integracji i Zarządzanie integracją są domyślnie wyłączone.

Istniejące i uaktualnione dzierżawy

W istniejących i zaktualizowanych dzierżawach Rekordy integracji i Zarządzanie integracją można wyłączyć ręcznie. W tym celu, na stronie Zarządzanie funkcjami należy zaznaczyć Wydajność - wyłącz zarządzanie integracją i generowanie rekordów integracji, a w kolumnie Włączone dla wybrać opcję Wszyscy użytkownicy. Tworzenie rekordów integracji w systemie zostanie wstrzymane. W wyniku zmniejszenia liczby blokad rekordów oraz liczby operacji w bazie danych, wydajność się poprawi.

Włączanie rozszerzeń dostarczanych przez partnerów

W przypadku rozszerzeń i aplikacji dostarczanych przez partnerów, w których korzysta się z funkcji Rekordy integracji i Zarządzanie integracją, przełącznik funkcji musi znajdować się w stanie Wyłączony. W tym celu, na stronie Zarządzanie funkcjami należy zaznaczyć Wydajność - wyłącz zarządzanie integracją i generowanie rekordów integracji, a w kolumnie Włączone dla wybrać opcję Brak.

Planowanie aktualizacji danych dla funkcji aplikacji włączanych za pośrednictwem Zarządzania funkcjami

Wartość biznesowa

Użytkowanie funkcji aplikacji zmieniającej środowisko pracy może być uciążliwym procesem, który przedsiębiorstwa często chcą realizować we własnym tempie. Administratorzy mają teraz możliwość wyłączenia funkcji aplikacji dla poszczególnych firm po przeszkoleniu użytkowników i przygotowaniu ich do pracy w nowym środowisku, nie powodując zakłóceń w realizacji codziennych zadań.

Opis funkcji

Podczas aktywowania funkcji wymagających aktualizacji danych na stronie Zarządzanie funkcjami, administratorzy mają możliwość zaplanowania uaktualnienia danych poprzez wybranie opcji Zaplanuj w grupie akcji Aktualizacja danych. Opcjonalnie, mogą tez wybrać opcję Wszyscy użytkownicy w kolumnie „Włącz dla”.

Zaplanowanie aktualizacji danych dla włączonych funkcji spowoduje uruchomienie przewodnika konfiguracji Aktualizacja danych funkcji , który umożliwia administratorom przeglądanie zmienianych danych oraz planowanie kolejnych aktualizacji. W przypadku funkcji wymagających uaktualnienia danych, po zakończeniu procesu aktualizacji, funkcja zostaje włączona w firmie, dla której proces aktualizacji został uruchomiony.

Zaplanowanie aktualizacji danych

Przywracanie środowiska do przeszłego punktu w czasie

Wartość biznesowa

Wraz z aktualizacją wydania II Dynamics 365 Business Central 2020, klienci mogą odzyskiwać dane do określonego czasu w przeszłości. Sytuacja ta może przykładowo dotyczyć danych uszkodzonych w wyniku niezamierzonych czynności użytkownika lub programisty.

Opis funkcji

Ochrona krytycznych danych biznesowych ERP przechowywanych w ramach środowisk Dynamics 365 Business Central oraz zapewnienie stałej dostępności usług mają priorytetowe znaczenie dla klientów. W niektórych przypadkach zdarza się, że uszkodzonych danych środowiska produkcyjnego nie można odzyskać poprzez cofanie kolejno wprowadzonych zmian. Zmiany tego typu są zazwyczaj wprowadzane w sposób niezamierzony, mogą być wynikiem błędu popełnionego przez programistę lub użytkownika aplikacji. Aby ułatwić klientom odzyskiwanie danych, wprowadzono nową funkcję odzyskiwania danych dostępną w centrum administracyjnym.

Kopie zapasowe są tworzone dla wszystkich środowisk online. Kopie zapasowe systemu są wykonywane regularnie przy użyciu technologii bazowej, na której opierają się usługi Business Central: Azure SQL Database.

W bieżącej wersji, lokalni i delegowani administratorzy (partnerzy) zyskują możliwość przywracania dowolnego środowiska (piaskownicy i produkcyjnego) do wybranego punktu w przeszłości, najwięcej 30 dni wstecz. Przywracanie można wykonać w obrębie tego samego regionu świadczącego usługi Azure oraz tego samego kraju (lokalizacji). Uprawnienia do przywracania są przydzielane użytkownikom pełniącym funkcję administratora, posiadającym określony zestaw uprawnień w obrębie danego środowiska. Rejestr przeprowadzonych operacji przywracania będzie widoczny w centrum administracyjnym.

Rozliczenia VAT

 

W ramach aktualizacji wydania II Dynamics 365 Business Central 2020 usprawniono obsługę poczty e-mail, synchronizację z Dynamics 365 Sales, a także inne obszary wymagające ulepszeń, zasugerowane przez użytkowników za pośrednictwem strony aka.ms/bcideas. Dodatkowo, uruchamiane zostają usługi wsparcia dla raportowania grup księgowych VAT zgodnych z nowymi przepisami legislacyjnymi wchodzącymi w życie w październiku 2020.

Widząc, że wielu partnerów i klientów korzysta z usługi RapidStart podczas przenoszenia danych do zasobów chmurowych, zoptymalizowano także funkcje importowania oraz zwiększono ich wydajność.

Usługa Dynamics 365 - Accountant Hub, dostępna w trybie podglądu w wybranych krajach, zostanie wycofana. Aby ułatwić dostęp do usług większej liczbie dzierżawców w ramach tej samej domeny, stworzono Company Hub - narzędzie ułatwiające użytkownikom w środowiskach z obsługą wielu dostępów podgląd firm dla poszczególnych dzierżawców. Użytkownicy zyskają możliwość uruchomienia Dynamics 365 Business Central dla wybranego dzierżawcy z poziomu usługi Company Hub. Usługa Company Hub zostanie udostępniona dla wszystkich obsługiwanych krajów.

Usługa Business Central Company Hub

Wartość biznesowa

W niektórych organizacjach użytkownicy mają często dostęp do wielu firm, w obrębie tej samej dzierżawy lub innego środowiska, na przykład innego kraju (oddziału sprzedaży) lub zupełnie innej dzierżawy (firmy klientów księgowego). Mając łatwy podgląd i dostęp do wszystkich tych firm, użytkownicy mogą pracować jeszcze wydajniej i skuteczniej. Narzędzie Business Central Company Hub daje taką możliwość.

Opis funkcji

Business Central Company Hub udostępnia listę firm, w których pracuje użytkownik. Nowe firmy można łatwo dodać, podając adres URL i nazwę firmy. Lista firm zawiera kilka kluczowych wskaźników wydajności dla firmy, którą wyświetla użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia dostępu. Dostępna jest także lista zadań przypisanych użytkownikom danej firmy, dzięki której jest możliwe śledzenie wymaganych prac dla poszczególnych firm.

Company Hub to rozszerzenie zawierające dedykowaną stronę główną Company Hub (w przypadku korzystania z jednej dzierżawy jako głównego punktu dostępu) lub podobną stronę zadania, jeśli użytkownik korzysta z usługi Company Hub w firmie, w której pełnienie przypisanej roli wymaga posiadania innej strony głównej. Obie strony posiadają te same funkcje oraz te same możliwości dostępu do firm, w których pracują użytkownicy.

Jeśli Twoja firma korzysta aktualnie z usługi Dynamics 365-Accountant Hub, warto pamiętać, że zostanie ona wycofana w kolejnych aktualizacjach wersji. Usługa Company Hub obejmuje te same funkcje, dlatego zalecamy zastąpienie jej narzędziem Accountant Hub.

Migracja z usługi Accountant Hub do Company Hub jest niezwykle prosta. Po zainstalowaniu Company Hub w dzierżawie Business Central, używając funkcji Edytuj w programie Excel dostępnej na stronie Lista klientów, należy wyeksportować dane z usługi Accountant Hub i otworzyć podobny arkusz Excel w usłudze Company Hub. Następnie, przy użyciu funkcji „kopiuj i wklej” przenieś dane i opublikuj arkusz z Company Hub, aby zaimportować dane do usługi Company Hub w Dynamics 365 Business Central.

Raportowanie grupy VAT

Wartość biznesowa

Przedsiębiorstwa średniej wielkości coraz częściej decydują się na korzystanie z grup VAT, co wymusza na nich konieczność przestrzegania określonych przepisów przy składaniu raportów VAT do organów podatkowych. Aktualizacja wydania II  Dynamics 365 Business Central 2020 zawiera dodany zestaw funkcji wspierających raportowanie, które usprawniają obsługę grup VAT.

Opis funkcji

Sprawozdawczość grupowa VAT w Dynamics 365 Business Central koncentruje się na komunikacji w obrębie grupy oraz zbieraniu danych VAT w celu zapewnienia sprawnego i bezpiecznego zarządzania raportami VAT. Przewodnik wspomaganej konfiguracji  Zarządzanie grupami VAT udostępniony w ramach rozszerzenia ułatwia przedsiębiorstwom wewnątrzgrupowe generowanie i składanie deklaracji VAT.

Domyślny koszt jednostkowy dla zapasów pozamagazynowych

Wartość biznesowa

Przedmiotom serwisu oraz zapasom pozamagazynowym przypisuje się koszty mające bezpośredni wpływ na zyski ze sprzedaży zapasu lub produktu, którego dany zapas jest komponentem. Ze zmieniającymi się okolicznościami sprzedaży zmieniają się także koszty, co oznacza, że ważne jest szybkie reagowanie i użycie nowych kosztów w nowych dokumentach sprzedaży, kompletacji i produkcji. Ręczne aktualizacje danych można zredukować, określając wartości domyślne, które mają być wstawiane w nowych dokumentach i dziennikach.

Opis funkcji

Aby mieć pewność, że koszty przedmiotów serwisu i zapasów pozamagazynowych są zawsze aktualne, użytkownik może skorzystać z możliwości zaktualizowania domyślnego Kosztu jednostkowego dla tych zapasów na stronie Jednostka skład. zapasu.

Funkcję śledzenia udostępniono w większości typów dokumentów sprzedaży

Śledzenie paczek dla większej liczby typów dokumentów sprzedaży

Wartość biznesowa

Większość spedytorów udostępnia usługę online umożliwiającą śledzenie statusu przesyłek będących w trasie. Wiedza na temat bieżącej lokalizacji paczki jest kluczowa w realizacji wielu procesów biznesowych, na przykład w obsłudze klienta. Możliwość szybkiego pozyskiwania informacji na temat śledzenia przesyłki jest więc niezwykle ważna.

Opis funkcji

Aby zapewnić użytkownikom swobodniejszy i szybszy dostęp do informacji o śledzeniu przesyłki, funkcję śledzenia udostępniono w większości typów dokumentów sprzedaży. Oprócz strony Zaksięgowane wydanie sprzedaży, funkcja śledzenia jest dostępna także na stronach Zaksięgowana faktura sprzedaży, Zaks. faktura kor. sprzedaży i Zaksięgowane przyjęcie zwrotu.

Obsługa skonsolidowanego pliku dla Dynamics 365 Finance

Wartość biznesowa

Nierzadko zdarza się, że w spółkach zależnych pracujących z rozwiązaniem Dynamics 365 Business Central pojawia się potrzeba przygotowania skonsolidowanego sprawozdania finansowego dla firmy zarządzającej Dynamics 365 Finance. W takich przypadkach dużym ułatwieniem jest możliwość wyeksportowania skonsolidowanego pliku wymaganego w Dynamics 365 Finance, bez konieczności przekształcania treści.

Opis funkcji

Podczas korzystania z funkcji Eksport konsolidacji, pole strony żądania Format pliku zawiera nową wartość opcji Dynamics 365 Finance (.txt). Jej wybranie spowoduje wygenerowanie pliku, który można zaimportować bezpośrednio do Dynamics 365 Finance.

Po wybraniu formatu pliku Dynamics 365 Finance, pole Identyfikator firmy F&O staje się wymagane. Konieczne jest podanie identyfikatora podmiotu prawnego w Dynamics 365 Finanse oznaczającego firmę w systemie.

Na stronie Mapowanie tabeli integracji można określić sposób rozwiązywania konfliktów, które mogą wystąpić w wyniku usunięcia rekordów z tabel w jednej z aplikacji lub aktualizacji rekordów w obu aplikacjach.

Automatyczne rozwiązywanie konfliktów w usłudze Common Data Service

Wartość biznesowa

Do konfliktów danych łatwo dochodzi w sytuacji wykonywanej na bieżąco wymiany danych pomiędzy aplikacjami biznesowymi. Na przykład, użytkownik mógł usunąć lub zmienić rekord w jednej lub obu aplikacjach. W trakcie ręcznego rozwiązywania konfliktów użytkownicy zazwyczaj przestrzegają reguł określających poszczególne kroki do wykonania. Dzięki nowym usprawnieniom funkcjonalnym, reguły te można wdrożyć w Dynamics 365 Business Central automatycznie, umożliwiając użytkownikom skoncentrowanie się na najważniejszych zadaniach.

Opis funkcji

Mapowania tabeli integracji obejmują obecnie reguły określające sposób synchronizacji rekordów przez zlecenia synchronizacji w tabelach systemu zawierających encje Common Data Service. Na stronie Mapowanie tabeli integracji, w kolumnach Rozwiązywanie konfliktów usuwania i Rozwiązywanie konfliktów aktualizacji można określić sposób rozwiązywania konfliktów, które mogą wystąpić w wyniku usunięcia rekordów z tabel w jednej z aplikacji lub aktualizacji rekordów w obu aplikacjach.

Po wybraniu odpowiedniej opcji w kolumnie Rozwiązywanie konfliktów usuwania Business Central będzie automatycznie przywracał usunięte rekordy, usuwał sprzężenie pomiędzy rekordami lub nie będzie podejmował żadnego działania. W przypadku braku działania, konflikty należy rozwiązać ręcznie.

Po wybraniu odpowiedniej opcji w kolumnie Rozwiązywanie konfliktów aktualizacji , aktualizacje danych mogą zostać wysłane automatycznie do tabeli integracji podczas wysyłania danych do usługi Common Data Service lub mogą zostać pobrane z tabeli integracji podczas pobierania danych z usługi Common Data Service. W przypadku braku działania konflikty należy rozwiązać ręcznie. Po określeniu strategii oraz wybraniu akcji Ponów próbę dla wszystkich na stronie Błędy sprzężenia synchronizacji danych konflikty zostaną rozwiązanie automatycznie.

Kontrola dzienników finansowych w tle

Wartość biznesowa

Na podstawie danych telemetrycznych produktu dotyczących trudności podczas przetwarzania dzienników finansowych, stworzono narzędzia do walidacji, które pozwalają zapobiegać problemom z księgowaniem. Usprawnienia te, wprowadzone w ramach najnowszych aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020, pełnią rolę dyskretnych wizualnych wskazówek, które informują o zaistniałym problemie i pomagają zwiększać wydajność pracy.

Opis funkcji

Po wybraniu opcji Sprawdzanie błędów w tle na stronie Instancje dziennika głównego, Dynamics 365 Business Central sprawdza poprawność dzienników finansowych, takich jak dzienniki główne i dzienniki płatności, bez konieczności przerywania pracy użytkownika. Po aktywowaniu funkcji sprawdzania, pole informacji Sprawdzanie dziennika będzie wyświetlało się obok wierszy dziennika i pokazywało problemy w bieżącym wierszu i całej instancji. Sprawdzanie poprawności uruchamia się po załadowaniu instancji dziennika finansowego oraz po wybraniu następnego wiersza dziennika. Kafelek Suma problemów w polu informacji wyświetla całkowitą liczbę problemów znalezionych w systemie. Wybranie go spowoduje otwarcie podglądu problemów.

Użycie akcji Pokaż wiersze z problemami i Pokaż wszystkie wiersze umożliwia przełączanie między wierszami dziennika zawierającymi problemy lub tymi, które ich nie zawierają.

Nowe pole informacji Szczegóły wiersza dziennika zapewnia szybki przegląd i dostęp do danych z poziomu wierszy dziennika, takich jak konto G/L, nabywca lub dostawca, a także do ustawień księgowania dla konkretnych kont.

Ulepszona kontrola nad księgowaniem zapisów RWT dla zleceń w księdze głównej

Wartość biznesowa

Istnieje możliwość sprawdzenia i określenia parametrów dla zadania wsadowego Zlecenie - księguj RWT w K/G po obliczeniu robót w toku (RWT).

Opis funkcji

Po zamknięciu strony Zapisy RWT zlecenia wyświetli się okno dialogowe potwierdzenia zawierające komunikat „Należy uruchomić funkcję Zlecenie - księguj RWT w K/G, aby zaksięgować zapisy zaawansowania dla zlecenia. Czy chcesz teraz uruchomić funkcję?” W przypadku wybrania opcji Nie, funkcję można uruchomić ręcznie w późniejszym momencie. W takiej sytuacji, użytkownik ma możliwość określenia parametrów funkcji.

Zapisywanie dłuższych odwołań zapasu

Wartość biznesowa

W sprawnym i skutecznym zarządzaniu łańcuchem dostaw niezwykle ważne jest szybkie pozyskiwanie informacji na temat produktów kupowanych od dostawców i sprzedawanych nabywcom. Dostawcy i nabywcy często korzystają z własnych systemów numeracji zapasów. W takich przypadkach, przydatna staje się możliwość wysyłania zamówień sprzedaży i zakupu bazujących na stosowanych przez nich numerach zapasów. Korzystając z własnych numerów (odwołań), są w stanie szybko i sprawnie przetwarzać złożone zamówienia. Przedsiębiorstwa coraz częściej i chętniej wykorzystują kanały online w swojej działalności, a także stosują za długie oznaczeń zapasów, takie jak numery GTIN i GUID składające się z 30 lub więcej znaków.

Opis funkcji

Użytkownik ma możliwość skonfigurowania odwołania do zapasu pomiędzy opisem zapasu a opisem używanym przez nabywcę lub dostawcę. Podczas tworzenia dokumentu sprzedaży lub zakupu, po wypełnieniu pola Nr odwołania do zapasu opis zapasu nabywcy lub dostawcy zostanie dodany automatycznie do dokumentu.

Użytkownik ma możliwość skonfigurowania odwołania do zapasu pomiędzy opisem zapasu a opisem używanym przez nabywcę lub dostawcę.

Użycie funkcji kopiowania dziennika w Zaksięgowanych dziennikach głównych i kontrola danych dla zapisów wycofujących w Cyklicznych dziennikach głównych

Wartość biznesowa

W przypadku pracy z obszernymi dziennikami, niezwykle ważne jest znalezienie łatwego sposobu na korygowanie błędów. Funkcja kopiowania dzienników usprawnia proces korygowania błędów przeprowadzany przez księgowych.

Co więcej, pełna kontrola i bezproblemowa obsługa zapisów wycofania jest ważna podczas księgowania rozliczeń na koniec okresu. Kalkulacja daty wycofania daje księgowym większy poziom kontroli w trakcie obsługi rozliczeń w cyklicznych dziennikach głównych.

Opis funkcji

Wybranie opcji Kopiuj do zaksięgowanych wierszy dziennika na stronie Szablony dzienników głównych powoduje przekopiowanie dzienników do okna Zaksięgowane dzienniki główne. Funkcję Kopiuj do zaksięgowanych wierszy dziennika można też aktywować lub dezaktywować w określonym oknie Instancje dziennika głównego, należącym do strony Szablony dzienników głównych, na której aktywowano funkcję.

Użycie funkcji Kopiuj wybrane wiersze do dziennika na stronie Zaksięgowane dzienniki główne pozwala na utworzenie kopii wiersza dziennika głównego lub instancji z przeciwnymi znakami (arkusz wycofywania), inną datą księgowania lub numerem dokumentu. Użycie funkcji Kopiuj rejestr K/G do dziennika spowoduje skopiowanie wszystkich wierszy dziennika należących do wybranego rejestru K/G do docelowego dziennika głównego.

Na stronie Cykliczne dzienniki główne w kolumnie Kalkulacja daty wycofania użytkownik może wprowadzić formułę daty. Data obliczona przy pomocy formuły zostanie użyta podczas księgowania zapisów wycofania, dla których użyto cyklicznych metod wycofania.

Użycie układów dokumentu Word w dostosowywaniu wychodzących dokumentów dla nabywców

Wartość biznesowa

Przedsiębiorstwa dostosowują dokumenty wysyłane nabywcom, w szczególności dokumenty wychodzące takie jak wydania i zamówienia zwrotu. Do tworzenia i modyfikacji układu dokumentu używają często programu Word.

Opis funkcji

Wydanie II Dynamics 365 Business Central 2020 pozwoli użytkownikom na eksportowanie układu dokumentu dla wydań sprzedaży (raport 1308) oraz zamówień zwrotu (raport 1309). Wystarczy zmodyfikować układy w programie Word i zaimportować je z powrotem do systemu, aby użyć ich podczas następnego wysyłania wydania lub zamówienia zwrotu.

Łatwiejsze wybieranie widoku głównego użytkownika

Opis funkcji

Widok główny użytkownika pełni rolę strony głównej lub docelowej, którą zaprojektowano na potrzeby określonej roli w organizacji. W zależności od pełnionej w organizacji roli, widok główny użytkownika zapewnia podgląd firmy, działu lub indywidualnych zadań.

Domyślną rolą przypisywaną większości nowych użytkowników jest Dyrektor handlowy, można ją jednak zmienić, dopasowując do indywidualnych potrzeb. Wraz z nowym wydaniem wersji, udostępniono bardziej przejrzystą listę dostępnych ról.

We wcześniejszych wersjach Dynamics 365 Business Central domyślna firma obejmowała role, z których niektóre miały dostęp tylko do menu nawigacji. Role te określały zawartość funkcji Eksplorator ról, często jednak były omyłkowo wybierane przez użytkowników zamiast rzeczywistych widoków głównych. Aby zapobiegać pomyłkom, użytkownikom udostępniono funkcję umożliwiającą przefiltrowanie profili z poziomu listy dostępnych widoków głównych.

Hurtowe usuwanie sprzężeń rekordów zintegrowanych z Common Data Service

Opis funkcji

Integracja danych systemu i Common Data Service zapewnia skonsolidowany widok danych udostępnianych w obrębie aplikacji Dynamics 365. W trakcie testowania integracji w środowisku piaskownicy lub usuwania firmy ze środowiska produkcyjnego mogą wystąpić błędy. W takim przypadku, ważne jest ich szybkie naprawienie poprzez usunięcie sprzężeń pomiędzy rekordami w Dynamics 365 Business Central oraz Common Data Service.

Wartość biznesowa

W przypadku mogących się pojawić komplikacji podczas integracji usług Dynamics 365 Business Central i Common Data Service oraz konieczności usunięcia sprzężenia rekordów w celu wstrzymania ich synchronizacji, działanie to można wykonać dla wielu rekordów jednocześnie. Wcześniej, konieczne było usunięcie sprzężeń dla każdego rekordu pojedynczo. Z nowymi aktualizacjami udostępniono dwa sposoby zbiorczego usuwania sprzężeń. Użytkownik może wybrać kolejno akcje Brak sprzężenia i Usuń sprzężenie na stronie Mapowania tabeli integracji. Opcjonalnie, na stronie Błędy sprzężenia synchronizacji danych może wybrać błędy, a następnie akcję Usuń sprzężenia.

Przywracanie domyślnych ustawień synchronizacji dla integracji Common Data Service dla wybranego mapowania tabeli integracji

Wartość biznesowa

W trakcie integrowania usług Dynamics 365 Business Central i Common Data Service użycie tabeli integracji i mapowań pól pozwoli na skonfigurowanie sposobu mapowania danych pomiędzy usługami. W przypadku wystąpienia trudności z przynajmniej jednym mapowaniem, ich zresetowanie do ustawień domyślnych, bez konieczności zmian pozostałych mapowań, będzie łatwiejsze.

Opis funkcji

Użytkownicy mają teraz możliwość zresetowania zmian konfiguracyjnych wprowadzonych dla tabeli integracji i mapowań pól dla wybranych mapowań tabeli integracji. Wcześniej konieczne było resetowanie ustawień domyślnych dla wszystkich mapowań tabel i pól. Mapowania resetuje się do ustawień domyślnych poprzez wybranie opcji Użyj domyślne ustawienia synchronizacji dla wybranych mapowań tabeli integracji.

Spójne użycie numeru telefonu komórkowego i adresu e-mail w obrębie aplikacji

Wartość biznesowa

Dostęp do właściwych danych w odpowiednim momencie jest kluczowy w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Niezwykle ważna jest także spójność adresów e-mail i telefonów komórkowych kontaktów wyświetlanych na stronach oraz w raportach wymagających wprowadzania danych.

Opis funkcji

Na stronach wymagających wprowadzenia danych, w zestawach danych i układach raportów, a także w wierszach segmentów zawierających dane kontaktowe można teraz użyć pól Nr telefonu komórkowego  i Adres e-mail.

Użycie szablonów konwersji do konwersji kontaktów na dostawców i pracowników

Wartość biznesowa

Po nawiązaniu relacji biznesowej z potencjalnym klientem, jego dane, a także dane kontaktu można łatwo przekształcić w dane nabywcy. Często zdarza się, że kontakty reprezentują dostawców lub pracowników, których także można przekonwertować w dostawców lub pracowników unikając duplikowania danych.

Opis funkcji

Po wybraniu kontaktu można go przekonwertować na dostawcę lub pracownika. Użytkownik ma możliwość wybrania szablonu, który zostanie zastosowany w trakcie procedury konwersji.

Określanie zasad przechowywania danych

Opis funkcji

Wraz z wydaniem II Business Central 2020, administratorzy zyskują możliwość określania zasad przechowywania danych oraz ustalania częstotliwości usuwania przestarzałych danych z tabel zawierających zapisy dzienników i zarchiwizowane rekordy. Przykładowo, czyszczenie zapisów dzienników usprawnia pracę z kluczowymi danymi. Wyznaczane zasady mogą dotyczyć wszystkich danych tabel, których termin ważności upłynął lub tylko tych danych, które zostały uwzględnione w kryteriach filtrowania.

Informowanie użytkowników o zmianach wysokiego ryzyka w polach ustawień

Wartość biznesowa

Śledzenie zmian ustawień wysokiego ryzyka w Dynamics 365 Business Central jest możliwe przy użyciu funkcjonalności Dziennika zmian. W niektórych przypadkach funkcjonalność śledzenia może okazać się niewystarczająca, a użytkownik oczekuje powiadomienia o zmianach w polach zawierających krytyczne dane wysokiego ryzyka, takich jak numery kont bankowych, nazwa firmy i adresy.

Opis funkcji

Użytkownicy mają możliwość definiowania listy pól zawierających krytyczne dane wysokiego ryzyka. Za pośrednictwem odpowiednich komunikatów byliby informowani o zmianach wprowadzanych w obrębie tych pól.

Użycie dzienników cyklicznych do alokacji sald według wartości wymiaru

Wartość biznesowa

Właściwa alokacja kosztów dla różnych wymiarów stosowanych w śledzeniu realizowanych działań jest niezbędna do prawidłowego monitorowania rentowności przedsiębiorstwa. W odpowiedniej alokacji kosztów kluczowe jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi wspierających kontrolę jakości.

Opis funkcji

W dziennikach cyklicznych dodano możliwość określania filtrów wymiarów w źródłowych kontach K/G, z których alokowane są koszty, a także ustawienia opcji Saldo lub Odwracalnie saldo dla pola Metoda cykliczna.

Rozbudowane możliwości poczty e-mail

Wartość biznesowa

Dzięki nowo dodanej funkcji, poczta e-mail została rozbudowana o niezawodne i łatwe do skonfigurowania opcje. Wiadomości e-mail pozostają najpowszechniejszym sposobem komunikowania się w biznesie z klientami oraz innymi przedsiębiorstwami. Na przestrzeni lat, rozwiązania technologiczne do obsługi poczty e-mail ewoluowały, podobnie jak oczekiwania użytkowników dotyczące samej funkcjonalności.

Opis funkcji

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, wprowadzono udogodnienia w obsłudze poczty e-mail, zapewniając zaawansowane możliwości i system zabezpieczeń, jakie oferują nowocześni dostawcy systemów poczty elektronicznej. Nowe usprawnienia umożliwiają realizację nowych scenariuszy dzięki obsłudze wielu kont, grup dystrybucyjnych oraz ulepszonemu zarządzaniu załącznikami. Dodano także narzędzia wspierające obsługę przepływów pracy oraz funkcje podglądu, zapewniające organizacjom nowe możliwości komunikacji.

Udoskonalenia dotyczące uzgodnień bankowych

Wartość biznesowa

W dalszym ciągu trwają pracę nad usprawnieniem środowiska pracy użytkownika oraz funkcjami wspierającymi obsługę uzgodnień bankowych i płatności, ułatwiając nowym użytkownikom zapoznanie się z systemem oraz podnosząc wydajność pracy użytkowników bardziej zaawansowanych.

Opis funkcji

Na stronie Uzgodnienie konta bankowego dodano funkcję umożliwiającą anulowanie zaksięgowanego uzgodnienia konta bankowego oraz skorygowanie błędu popełnionego przez użytkownika. Uruchomienie funkcji spowoduje automatyczne uzgodnienie różnic.

Dziennik uzgodnienia płatności wspiera obsługę rozliczeń z zapisami księgi pracowników, dopasowania jeden do wielu, podgląd księgowania, oddzielne serie numeracji oraz numery dokumentów definiowane przez użytkowników.

Nowe przewodniki będą ułatwiać użytkownikom konfigurację nowych firm, kont bankowych i sald otwarcia przy pomocy odpowiednich zaleceń konfiguracyjnych.

Wydajniejsza praca z Microsoft 365

 

Połączenie Dynamics 365 z platformą chmurową Microsoft to wyjątkowy zestaw bezpiecznych aplikacji wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa w podnoszeniu wydajności i zapewnieniu zgodności z wymaganiami prawnymi.

Wraz z aktualizacją wydania II Business Central 2020 poszerzone zostaje portfolio obejmujące aplikacje zintegrowane z programami Excel, Outlook, Word i inne o narzędzie Microsoft Teams, usprawniające interakcje, współpracę i efektywność procesów biznesowych.

Dynamics 365 Business Central 2020 z Microsoft Teams

Wartość biznesowa

Podejmuj decyzje biznesowe szybko i skutecznie wspólnie ze swoim zespołem dzięki zintegrowaniu danych Business Central z usługami Microsoft Teams, centrum skutecznej współpracy w Microsoft 365. Niezależnie od tego, czy prowadzisz rozmowy ze współpracownikami, przygotowujesz budżety finansowe czy integrujesz zespół projektowy, aplikacja Business Central dla Microsoft Teams usprawnia konwersacje i pozwala przekształcać dane systemu w skuteczne działania bez wychodzenia z komunikatora.

Opis funkcji

Klienci mają możliwość zainstalowania aplikacji Dynamics 365 Business Central ze sklepu Teams po udostępnieniu jej w trybie podglądu w październiku 2020. Użytkownicy biznesowi mogą wyszukać aplikację z poziomu klienta MS Teams, a administratorzy mogą ją udostępnić wszystkim użytkownikom zgodnie z zasadami organizacji określonymi w centrum administracyjnym Microsoft Teams.

Funkcje dostępne w trybie podglądu od października 2020

Aplikacja oferuje dwie oddzielne, ale powiązane ze sobą funkcje usprawniające konwersacje i ułatwiające użytkownikom planowanie skutecznych działań w oparciu o kluczowe dane bez konieczności wychodzenia z aplikacji Microsoft Teams:

    • Wklej link do dowolnego rekordu Dynamics 365 Business Central w czacie MS Teams, aby rozwinąć kompaktową kartotekę i udostępnić ją współpracownikom.
    • Wyświetlaj szczegóły karty w oknie aplikacji Microsoft Teams, a także pola informacje i inne osadzone treści, na przykład wykresy. Edytuj pola, uruchamiaj przepływy pracy, podejmuj działania z poziomu okna, bez konieczności przełączania się między aplikacjami.

 

Aplikację Business Central for Teams zaprojektowano pod kątem współpracy z rozwiązaniami i dostosowaniami, z których korzysta twoja firma. Niezależnie od pełnionej roli, reprezentowanej branży czy regionu, użytkownik może wkleić łącze do dowolnej firmy, z którą współpracuje.

 

Zmiany uwierzytelniania podczas wdrażania dodatku Outlook

Opis funkcji

W ramach zwiększania bezpieczeństwa usług Exchange Online, technologia Exchange Web Services umożliwiająca automatyczne uruchomienie dodatku Business Central Outlook nie będzie oferowała podstawowych funkcji uwierzytelniania od drugiej połowy 2021.

W wyniku tych zmian, Dynamics 365 Business Central będzie korzystało z protokołu uwierzytelniania OAuth 2.0 do nawiązywania połączenia z usługą Exchange Online podczas wdrożenia dodatków Outlook. Aktualizacje te będą miały wpływ tylko na scenariusze wdrożeń. Zmiana ta nie ma wpływu na wybór typu uwierzytelniania stosowanego przez użytkowników do łączenia się z systemem z poziomu dodatku Outlook.

Wraz ze zwiększonym poziomem bezpieczeństwa użytkowników z delegowanymi uprawnieniami dostępu do usługi Exchange, zrezygnowano z konieczności wprowadzania dodatkowych danych uwierzytelniających podczas wdrażania dodatku.

Klienci, na których wpłyną zmiany:

    • Wszyscy klienci online korzystający z Dynamics 365 Business Central jako firmowej skrzynki odbiorczej w aplikacji Outlook.
    • Klienci instalacji on-premises korzystający z systemu jako firmowej skrzynki odbiorczej, tylko po połączeniu jej z usługą Exchange Online.

 

Microsoft Power Platform

 

W aktualizacji wydania II Business Central 2020 zainwestowano w narzędzia wspierające wielopoziomową integrację systemu z usługą Microsoft Power Platform. Jednostki systemu można teraz prezentować jako jednostki wirtualne w Common Data Service, gdzie pełnią rolę jednostek fizycznych, gotowych do wykorzystania w rozwiązaniach Common Data Service.

 

Wirtualne jednostki Common Data Service

Wartość biznesowa

Jednostki systemu można teraz prezentować jako jednostki wirtualne w Common Data Service, gdzie pełnią rolę jednostek fizycznych, gotowych do wykorzystania w rozwiązaniach Common Data Service.

Opis funkcji

Dzięki możliwości wykorzystania wirtualnych jednostek z Dynamics 365 Business Central w Common Data Service, platforma Power Apps może posłużyć się nimi w sposób bezpośredni, tak jakby były natywnymi jednostkami Common Data Service.

Bazową infrastrukturą do eksponowania wirtualnych jednostek są strony tworzone przy pomocy interfejsu API. Użycie jednostek wirtualnych w Common Data Service wymaga wcześniejszego zainstalowania rozwiązania. Rozwiązanie umożliwi generowanie jednostek wirtualnych na podstawie metadanych interfejsów API, które są prezentowane na połączonych, dzierżawionych zasobach oprogramowania. Dzięki temu, programiści zyskają możliwość tworzenia interfejsów API dla Business Central, a następnie generowania jednostek wirtualnych w Common Data Service.

Integracja Dynamics 365 Business Central z Common Data Service z mniejszą liczbą konfliktów

Wartość biznesowa

Dane wymieniane pomiędzy Dynamics 365 Business Central i Common Data Service można łatwo aktualizować oraz wzbogacać o inne dane lub łączniki Power Apps. Działania te mogą jednak czasem powodować konflikty danych, których rozwiązanie wymaga uwagi użytkownika. Uruchomienie tej funkcji pozwala zmniejszać liczbę konfliktów mogących wystąpić w trakcie integrowania danych pomiędzy systemem i Common Data Service, co przekłada się większą wydajność pracy użytkowników.

Opis funkcji

W identyfikacji konfliktów będących wynikiem zmian w danych Dynamics 365 Business Central lub Common Data Service skuteczniejszy jest proces synchronizacji danych pomiędzy Business Central i Common Data Service. Funkcja wymusza zachowanie zgodności z regułami określającymi jednokierunkowe mapowania pól i pozwala wykrywać zmiany w polach zawierających dwukierunkowe mapowania. Synchronizacja generuje mniejszą liczbę konfliktów, pozwalając użytkownikom skoncentrować się na przypisanych zadaniach, a nie na rozwiązywaniu konfliktów.

Wsparcie najnowszej wersji Microsoft Dynamics 365 SDK

Wartość biznesowa

Zapewnienie wysokiego poziomu ochrony danych oraz zachowanie ich zgodności ze standardami bezpieczeństwa jest kluczowe dla właścicieli przedsiębiorstw. Podczas wymiany danych z aplikacjami biznesowymi Dynamics 365, odpowiednie zabezpieczenie informacji ma priorytetowe znaczenie.

Opis funkcji

Wersja online systemu zawsze opiera się na najnowszej wersji Dynamics 365 SDK podczas łączenia z Common Data Service oraz innymi aplikacjami biznesowymi bazującymi na technologii Common Data Service. Aktualną wersję można wyświetlić na stronie Ustawienia połączenia. W Dynamics 365 Business Central on-premises użytkownik ma możliwość wybrania wersji Dynamics 365 SDK, której użyje podczas łączenia się ze starszymi produktami Dynamics 365.

Migracja do Dynamics 365 Business Central Online

 

Przejście z modelu on-premises na model online to obecnie najważniejsze zadanie dla partnerów i klientów. W aktualizacji wydania II Dynamics 365 Business Central 2020 Microsoft dostarcza dodatkowo udoskonalone scenariusze migracji danych z Dynamics GP, Dynamics SL i Dynamics 365 Business Central on-premises do Business Central online.

Dalsze usprawnienia migracji danych z Dynamics GP do Dynamics 365 Business Central

Wartość biznesowa

Po wykonaniu migracji klienci mają możliwość wyświetlenia w Dynamics 365 Business Central ksiąg i otwartych zamówień zakupu z Dynamics GP. Wpływa to na zmniejszenie ilości ręcznych ustawień, jakie są wymagane po migracji.

Opis funkcji

Rozszerzenie zostało rozbudowane o możliwość:

    • migracji ksiąg Dynamics GP jako ksiąg Business Central,
    • migracji otwartych zamówień zakupu do Business Central.

 

Migracja historycznych danych z Dynamics GP do Azure Data Lake

Opis funkcji

Klient ma możliwość przeniesienia historycznych danych z Dynamics GP do usługi Azure Dana Lake podczas procesu migracji. Dzięki temu, nie musi utrzymywać systemu we własnym zakresie, ma jednak dostęp do swoich danych do celów sprawozdawczych, podatkowych i kontroli. Użytkownicy mogą tworzyć raporty na podstawie danych w Azure Data Lake.

Migrowanie danych z Dynamics 365 Business Central 14.x i 15.x lokalnie do Dynamics 365 Business Central 16.x online

Opis funkcji

Klienci będą mogli skorzystać z narzędzi wspomagających migrację danych z wersji 14x Business Central on-premises do wersji 16x Business Central online. Wdrożone będą także nowe zasady uaktualniania z wersji 14 do 16, dzięki którym aktualizowanie wersji 14x środowiska on-premises do wersji 16x nie będzie wymagane do przeprowadzania migracji. W ramach aktualizacji takie same zmiany czekają wersję 15.x on-premises.

Nowoczesne aplikacje klienckie

 

Dzięki temu, że Dynamics 365 Business Central to aplikacja przeznaczona do pracy z óżnego typu klientami, użytkownicy mogą pracować efektywniej, zarówno przy biurkach, jak i w podróży, wykorzystując przy tym potencjał integracji z usługą Microsoft 365 (Office 365). Priorytetem jest udostępnienie użytkownikom intuicyjnego interfejsu, dzięki któremu będą mogli szybko rozpocząć pracę i efektywnie wykonywać zadania niezależnie od ról biznesowych, znajomości aplikacji i lokalnych uwarunkowań oraz dostępu.
W aktualizacji wydania II Business Central 2020 skoncentrowano się na zwiększeniu niezawodności i użyteczności bieżących funkcji podnoszących wydajność pracy. Wprowadzono większą liczbę opcji drukowania dla użytkownika, a także zadbano o zapewnienie dostępu do klientów zróżnicowanej grupie użytkowników.

Aktualizowanie stylów stron

Opis funkcji

Przeprojektowano style przeglądarki, dostosowując je do innych aplikacji środowiska Dynamics 365. Zwiększono także poziom elastyczności przydatnej w trakcie projektowania stron, umożliwiając rozwiązanie niektórych problematycznych kwestii zgłaszanych przez użytkowników w ostatnich miesiącach.

Zmiany w oknach dialogowych zadań

Użycie okna dialogowego pozwala skoncentrować się na realizacji bieżącego zadania dzięki opcji wyświetlenia go w trybie modalnym, a także jasnym i czytelnym poleceniom umożliwiającym zamknięcie okna. We wszystkich oknach dialogowych zadań wprowadzono następujące zmiany:

    • Okna dialogowe są obecnie wyświetlane na środku ekranu.
    • Akcje są prezentowane poniżej etykiety strony w oknach dialogowych zadań.
    • Spójny sposób zamykania okna dialogowego lub przerywania wyszukiwania.
    • Spójne wyświetlanie okienka pola informacji w oknach dialogowych zadań.
    • Spójny sposób powiększania okna dialogowego, zarówno w pionie, jak i w poziomie.

Przykładami okien dialogowych zadania mogą być wyszukiwania zaawansowane, strony uruchamiane w trybie modalnym, strony typu Standardowe okno dialogowe, Okno dialogowe potwierdzenia, Strona nawigacji, a także dowolny raport lub strona żądania XmlPort.

Lepsze wykorzystanie miejsca w osadzonych listach

W nowym wydaniu udoskonalono sposób wyświetlania części listy na stronach o bardziej złożonym układzie:

    • Części listy umieszczone w grupie zostają rozciągnięte, aby wypełnić dostępne miejsce.
    • Części i repeatery listy umieszczone na stronach typu Strona nawigacji i Standardowe okno dialogowe wypełniają całe okno.
    • Strony z wieloma częściami listy podzielone według grup zagnieżdżonych nie zabierają wolnego miejsca.
    • Strony kart zawierające grupę, po której następuje część listy są teraz rozciągane, aby wypełnić wolne miejsce.

Inne zmiany stylistyczne

    • Korekty czcionek i ich rozmiarów, w tym usunięcie czcionki Bahnschrift.
    • Drobne zmiany w oknach dialogowych komunikatów (okno dialogowe wyboru i błędu).

 

W przypadku zainstalowania dodatków, które bezproblemowo integrują się z klientem Dynamics 365 Business Central i naśladują jego styl, konieczne może okazać się wprowadzenie pewnych modyfikacji. Wprowadzone zmiany można przetestować po zalogowaniu się do wersji testowej Insider Build i przejściu do wyszukiwania Strefy czasowe w oknie Moje ustawienia.

Zmiany w zakresie paska akcji w oknach dialogowych wyszukiwania

Opis funkcji

Uproszczono sposób wyświetlania akcji w oknach dialogowych wyszukiwania. Zmiana dotyczy tylko okien zawierających przyciski OK i Anuluj. Przykładowe strony obejmują:

    • zaawansowane wyszukiwania, takie jak po wybraniu opcji „Wybierz z pełnej listy” z listy rozwijanej;
    • strony uruchamiane w trybie modalnym poprzez użycie kodu, jeśli właściwość LookupMode ustawiono na Prawda, a między zwracaną wartością a kodem istnieje odwołanie. Dowiedz się więcej na temat Lookup Mode Method.

 

Często zdarza się, że standardowe obiekty strony są używane ponownie do zasilania okien dialogowych, zawierających często dużą liczbę akcji mogących rozpraszać lub wprowadzić w błąd użytkowników próbujących wyszukać czegoś w systemie. Dzięki wyświetleniu mniejszej liczby akcji, interfejs staje się bardziej przejrzysty i nie odwraca uwagi od głównego zadania, wybierania rekordu. Użytkownicy wymagający większej wydajności mogą rozwinąć uproszczone menu do pełnego paska akcji w dowolnym oknie dialogowym wyszukiwania. System zapamięta wybraną przez użytkownika preferencję.

Aktywizacja funkcji z wyprzedzeniem

  • Modyfikacja ta jest dostępna w wersji testowej Insider Build.
  • Zmiana zostanie wprowadzona we wszystkich środowiskach Dynamics 365 Business Central aktualizacja 18 (drugi kwartał 2021). Klienci będący w trakcie uaktualniania usługi mają możliwość aktywowania modyfikacji w swoich środowiskach już w październiku 2020. Aby aktywować zmianę, należy zalogować się do środowiska Dynamics 365 Business Central online i po przejściu do strony Zarządzanie funkcjami włączyć ją dla wszystkich użytkowników.

Narzędzie Page Inspector do obsługi tabel tymczasowych

Wartość biznesowa

Page Inspector to wartościowe narzędzie dla zaawansowanych użytkowników, konsultantów i programistów, umożliwiające poznanie struktury strony oraz jej typów, rozszerzeń mających wpływ na działanie strony, aktywnych filtrów i rekordów.

Opis funkcji

Z nowymi aktualizacjami, okno narzędzia wyświetla teraz kluczowe informacje dotyczące rekordów dla stron wdrażanych w celu użycia tabel tymczasowych. Informacje o bieżących rekordach są wyświetlane w sposób spójny, który nie różni się od sposobu wyświetlania stron używających fizycznych tabel źródłowych.

Dodatkowo, zwiększono użyteczność okna:

    • Okno odświeża się znacznie szybciej po wybraniu innego rekordu lub części strony do inspekcji.
    • Wizualna wskazówka informuje o zakończeniu odświeżania, wyświetlając aktualnie wybrany rekord.

 

Większa responsywność stron zawierających pola informacji

Wartość biznesowa

Użytkownicy mogą teraz szybciej wyświetlać zawartość stron i wchodzić z nimi w interakcje.

Opis funkcji

Zoptymalizowano sposób i czas ładowania pól informacji, umożliwiając wyświetlanie podstawowej zawartości stron w pierwszej kolejności. Dzięki tym usprawnieniom zawartość macierzystej strony jest wyświetlana w pierwszej kolejności. Następnie, wyświetlane są pola informacji, w kolejności, w jakiej pojawiają się na stronie. Pola informacji są nadal uruchamiane w ramach tej samej sesji, chyba, że programista celowo zainicjował zadanie w tle strony dla pola informacji.

W przypadku zwinięcia pola informacji, po otwarciu strony nie zostaną uruchomione żadne pola informacji. Zamiast tego, pola zostaną otwarte na żądanie po rozwinięciu okienka pola informacji. Pola informacji, które nie są aktualnie widoczne z poziomu przeglądarki, są otwierane w wyniku przewijania.

Możliwość otwarcia kilku podglądów z poziomu strony żądania raportu

Wartość biznesowa

Nowo dodana funkcja pozwala na większą elastyczność i wydajność podczas tworzenia raportów.

Opis funkcji

Z wydaniem nowych aktualizacji Dynamics 365 Business Central 2020 użytkownicy zyskują możliwość otwierania kliku podglądów bez konieczności zamykania okna głównego. Funkcja ta daje im większą elastyczność w trakcie testowania różnych parametrów raportu, pozwalając skupić się na wybranym sprawozdaniu i pracować jeszcze wydajniej.

Po ustawieniu zestawu parametrów, raport można wydrukować lub wyeksportować. Opcja drukuj lub pobrania sprawozdania jest także dostępna z poziomu strony podglądu raportu.

Uaktualnienie terminologii z zakresu nawigowania w systemie w celu poprawy użyteczności

Wartość biznesowa

Jasne i precyzyjne nazewnictwo funkcji jest niezwykle ważne dla każdego użytkownika systemu online. Jest ono przydatne w szkoleniach, wdrażaniu nowych pracowników oraz realizacji codziennych zadań. Z historycznego punktu widzenia, niektóre z terminów mają swoją genezę we wcześniejszych wersjach produktów. Warto je jednak rozwijać i modyfikować w oparciu o uwagi zgłaszane przez użytkowników.

Opis funkcji

Użytkownicy wykazywali potrzebę zwiększenia przejrzystości i wyjaśnienia niektórych terminów związanych z obsługą i nawigowaniem w obrębie produktu. Usprawnienia w tym zakresie wprowadzono w poprzedniej aktualizacji wydania, a kolejne modyfikacje dodano do najnowszej aktualizacji wydania II Business Central 2020. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów w obszarze poprawy użyteczności usług, wprowadziliśmy możliwość wyboru sposobu nawigacji - menu nawigacji lub pasek akcji.

W obszarze poprawy użyteczności usług, wprowadzono możliwość wyboru sposobu nawigacji - menu nawigacji lub pasek akcji.

Szybsze otwieranie widoku głównego użytkownika

Wartość biznesowa

W trakcie nawigowania w systemie Dynamics 365 Business Central lub otwierania aplikacji w oknie przeglądarki, użytkownicy oczekują szybkiego ładowania stron i oraz ich gotowości do interakcji.

Opis funkcji

Podczas logowania do systemu Dynamics 365 Business Central strona widoku głównego użytkownika otwiera się szybciej. W pierwszej kolejności wyświetlana jest struktura strony, a następnie ładowane są dane wraz z kontekstem.

Z uwagi na pozytywny odbiór usprawnień technicznych wprowadzonych w aktualizacji wydania I Business Central 2020, w których strony były buforowane do pamięci masowej przeglądarki użytkownika, zdecydowano się na dodanie tej funkcji do widoku głównego użytkownika. Zmiana techniczna polega na tym, że renderowany widok główny użytkownika jest teraz buforowany przy pierwszym otwarciu. Odbywa się to bez zapisywania żadnych danych biznesowych lub poufnych informacji na urządzeniu użytkownika. Przy kolejnym otwarciu strony, dane strony będą renderowane z pamięci podręcznej, a najnowsze dane zostaną pobrane z usługi.

W trakcie pobierania danych z usługi, Dynamics 365 Business Central wyświetla okrągły wskaźnik przetwarzania w środkowej części widoku głównego użytkownika. Użytkownicy mogą aktywować łącza i przechodzić do innych stron po zakończeniu pobierania danych.

Użytkownikom Dynamics 365 Business Central korzystającym z funkcji kiosków, umożliwiających zalogowanie się do terminala wielu użytkownikom przy użyciu danych identyfikacyjnych, zaleca się przeglądanie danych w trybie prywatnym lub korzystanie z prywatnych profili, aby zapewnić odpowiedni poziom izolacji między użytkownikami. Dane użytkownika nie są widoczne dla innych użytkowników, podobnie jak układ widoku głównego buforowany do pamięci przeglądarki nie jest widoczny ani przez chwilę dla kolejnego użytkownika logującego się do tej samej przeglądarki.

Łatwy dostęp do środowiska produkcyjnego i środowiska piaskownicy z poziomu aplikacji mobilnej

Wartość biznesowa

Możliwość łatwego i szybkiego dostępu do usług Dynamics 365 Business Central, z dowolnego miejsca i urządzenia - nawet w przypadku bardziej złożonych i wielu środowisk produkcyjnych - jest kluczowa dla klientów biznesowych.

Opis funkcji

Użytkownicy urządzeń mobilnych mają możliwość wybrania środowiska piaskownicy lub środowiska produkcyjnego bez konieczności użycia przygotowanego wcześniej adresu ULR, co było wymagane we wcześniejszych wersjach. Partnerzy korzystający z własnych aplikacji bazujących na Dynamics 365 Business Central mogą także zapewnić swoim użytkownikom możliwość eksploracji usług z poziomu urządzenia mobilnego. Wprowadzenie tej zmiany wymaga jednak użycia zaktualizowanej wersji mobilnej aplikacji Business Central (wersja 3.x), którą można pobrać na urządzenie użytkownika ze sklepu z aplikacjami dla systemów Android i iOS.

Szybsze otwieranie widoku głównego użytkownika

Wartość biznesowa

Możliwość skorzystania z opcji uwierzytelniania wieloskładnikowego dla kont użytkowników jest w obecnych czasach niezwykle ważna i przydatna. Niektóre organizacje decydują się na zastosowanie takiego wymogu. Funkcja ta jest w pełni obsługiwana w wersji desktopowej systemu - nie jest jednak dostępna na niektórych urządzeniach mobilnych.

Opis funkcji

W wydaniu II Business Central 2020 poprawiono podstawowe komponenty uwierzytelniania dla aplikacji mobilnej, umożliwiając obsługę uwierzytelniania wieloskładnikowego. Aktywowanie takiego procesu w ustawieniach użytkownika na koncie Microsoft 365 oraz użycie go na urządzeniu mobilnym (za pośrednictwem kodu SMS, aplikacji uwierzytelniającej lub innej) jest obecnie możliwe po zaktualizowaniu mobilnej aplikacji Dynamics 365 Business Central do wersji 3.0 lub wyższej. Mobilną aplikację można znaleźć w sklepie Google Play dla systemu Android lub App Store dla systemu iOS.

Innowacyjne narzędzia dla programistów

Po całkowitym przejściu na technologię Visual Studio Code, Microsoft wciąż inwestuje w narzędzia zwiększające wydajność i podnoszące jakość pracy programistów. Prace trwają w szczególności nad usprawnieniem procedur i narzędzi do rozwiązywania problemów i debugowania oraz nad poprawą wydajności i funkcjonalności pod kątem pracy z wieloma dużymi projektami. Aktualizacje dotyczą również możliwości telemetrycznej analizy danych oraz kodu przez partnerów wdrożeniowych, a także możliwości rozbudowy funkcjonalności w języku AL.

Aplikacje AppSource mogą przechowywać tajne dane w usłudze Azure Key Vault

Opis funkcji

W świecie oprogramowania oferowanego w formie usług (model SaaS) aplikacje rzadko działają w odosobnieniu - najczęściej współpracują z innymi technologiami i usługami. Niektóre z rozszerzeń Dynamics 365 Business Central pozwalają nawiązywać połączenia pomiędzy usługą sieci Web a usługą niebędącą częścią funkcjonalności systemu. Na przykład, użycie jednego rozszerzenia spowoduje wywołanie usługi Azure Storage w celu odczytania lub zapisania obiektów typu Blob. Uruchomienie innego rozszerzenia może spowodować wywołanie usługi sieci Web wydawcy rozszerzenia w celu wykonania operacji.

Wywołania usług sieci Web są zazwyczaj uwierzytelniane, co oznacza, że podczas nawiązywania połączenia rozszerzenie musi podać odpowiednie poświadczenia użytkownika. Poświadczenia umożliwiają zaakceptowanie lub odrzucenie próby połączenia z usługą. Można je traktować jako tajny klucz niezbędny do użycia rozszerzenia. Tajnych danych nie należy udostępniać klientom, partnerom ani innym osobom. Jak uzyskać tajny klucz rozszerzenia? To tutaj przydaje się usługa Azure Key Vault. Jest to usługa chmurowa pełniąca rolę sklepu z bezpiecznymi, tajnymi kluczami. Zapewnia scentralizowany system przechowywania tajnych kluczy, umożliwiając ich kontrolowany dostęp i dystrybucję.

Z aktualizacją wydania II Dynamics 365 Business Central 2020 wprowadzono opcję dla programistów, która umożliwia tworzenie tajnych kluczy przy użyciu konta Azure Key Vault, utworzonego w ramach abonamentu. Konto Azure Key Vault można określić w pliku apps.json aplikacji. Po określeniu magazynu kluczy, usługa Dynamics 365 Business Central online zezwala na odczytanie tajnych kluczy przez kod aplikacji podczas wykonywania kodu. Klucze nie będą dostępne dla innych aplikacji zainstalowanych w tym samym środowisku. Funkcja ta zostanie udostępniona w Business Central online dla wszystkich aplikacji zarejestrowanych na platformie AppSource. Nie będzie jednak dostępna dla rozszerzeń dla poszczególnych dzierżaw oraz rozszerzeń deweloperskich (rozszerzeń publikowanych bezpośrednio z Visual Studio Code do środowiska piaskownicy).

Komentarze w dokumentacji kodu

Wartość biznesowa

Dodawanie znaczników dokumentacji kodu do obiektów zapewnia system pomocy w obrębie wierszy podczas zużywania obiektów z wywołującego kodu, co pomaga w zrozumieniu intencji, jak i samego użycia.

Opis funkcji

Użycie /// powoduje wstawienie podstawowego szablonu dokumentu XML, na podstawie obiektu lub podpisu członka. Dodatkowe znaczniki dokumentacji można wstawić przy użyciu technologii IntelliSense. Co więcej, w przypadku korzystania z IntelliSense w odniesieniu do obiektów i członków, oprócz podpisu wyświetlane będą także komentarze do dostarczonej dokumentacji.

Dyrektywa dotycząca kompilatora regionów w kodzie

Wartość biznesowa

Użycie regionów kodu umożliwia nadanie struktury powiązanego kodu, dodanie dokumentacji sekcji kodu, a także ich rozwinięcie i zwinięcie w celu szybkiej nawigacji w kodzie.

Opis funkcji

Dyrektywy to nowy komponent języka AL, określający sposób zachowania kompilatora AL w stosunku do załączonej sekcji kodu. Ta sama koncepcja jest znana w innych językach. Określone instrukcje dyrektywy muszą być obsługiwane przez kompilator - utworzenie niestandardowych instrukcji przetwarzania wstępnego nie jest możliwe.

W najnowszym wydaniu II Business Central 2020 wprowadzono dwie nowe dyrektywy dotyczące dodawania sekcji kodu oraz określania go jako regionu.

Usuwanie danych rozszerzenia

Wartość biznesowa

Użytkownicy sygnalizują często potrzebę pomocy technicznej dotyczącej usunięcia danych rozszerzenia ze środowiska produkcyjnego lub środowiska piaskownicy. Potrzeba taka może zaistnieć w sytuacji, gdy aplikacja nie jest już używana lub, co zdarza się częściej, konieczne jest jej ponowne zainstalowanie od nowa, bez żadnych danych, na przykład po wykonaniu testów lub wdrożeniu wersji próbnej.

Wartość biznesowa

Opis funkcji

Na stronie Zarządzanie rozszerzeniami, po wybraniu rozszerzenia oraz opcji odinstalowania, dodano nową opcję Usuń dane rozszerzenia w oknie dialogowym odinstalowania. W przypadku wybrania tej opcji i dwukrotnego potwierdzenia, podczas wybierania oraz zaznaczania opcji Odinstaluj, oznaczającej zgodę na usunięcie danych, usługa usunie dane należące do rozszerzenia. Działanie to jest równoznaczne z wywoływaniem akcji Sync-NavApp w trybie „clean”.

Nieaktualne ukryte i wyraźne użycie „z”

Wartość biznesowa

Użycie „z” pozwalające na pracę z członkami korzystając z prostych nazw zamiast pełnych wprowadza ryzyko potencjalnych konfliktów unikatowości w sytuacji, gdy wiele rozszerzeń ma wpływ na te same obiekty. Aby uniknąć tego problemu w przyszłości, wprowadzono oznaczenie użycia „z”, jako ostrzeżenia, w sposób jawny lub ukryty (z użyciem słowa kluczowego). Dodatkowo, zastosowano szybkie akcje umożliwiające naprawę pliku oraz usuwanie przestarzałych ostrzeżeń. W przyszłości, zostanie to zmienione na błędy wymagające zrefaktoryzowania.

Pomijanie ostrzeżeń AL

Wartość biznesowa

W niektórych przypadkach, ostrzeżenia kompilatora lub analizatora wyświetlają się w wyniku zamierzonego użycia kodu. Aby ograniczyć mało istotne treści i pozwolić programistom skupić się na obsłudze ostrzeżeń, w aktualizacji wydania II Dynamics 365 Business Central 2020 dodano narzędzie umożliwiające pominięcie ostrzeżeń, zarówno dla całego rozszerzenia, jak i lokalnie w obudowie kodu.

Opis funkcji

Ostrzeżenia mogą być obsługiwane na dwa sposoby - globalnie dla rozszerzenia bądź lokalnie.

    • Globalnie

W wersji globalnej dodano nową właściwość suppressWarnings w manifeście app.json, aby umożliwić użytkownikom pominięcie listy identyfikatorów ostrzeżeń oddzielonych przecinkami podczas kompilowania rozszerzenia: "suppressWarnings": [Warning ID,Warning ID2,...]

    • Lokalnie

Dyrektywy to nowy komponent języka AL, określający sposób zachowania kompilatora AL w stosunku do załączonej sekcji kodu. Ta sama koncepcja jest znana w innych językach. Określone instrukcje dyrektywy muszą być obsługiwane przez kompilator - utworzenie niestandardowych instrukcji przetwarzania wstępnego nie jest możliwe.

Jedną z nowych dyrektyw jest pragma ostrzeżenia, którą można ustawić dla sekcji kodu w celu pominięcia listy ostrzeżeń oddzielonych przecinkami tylko w tej obudowie. Jeśli nie podano zamknięcia pragmy końcowej, będzie to reszta pliku. Procedura przywracania powoduje powrót do dowolnego globalnego stanu pominięcia, jak opisano powyżej. Jeśli nie określono żadnych numerów ostrzeżeń, użycie opcji wyłącz spowoduje wyłączenie wszystkich ostrzeżeń, a użycie opcji przywróć spowoduje aktywowanie wszystkich ostrzeżeń.

Business Central Performance Toolkit

Wartość biznesowa

Business Central Performance Toolkit pomaga śledzić i porównywać wydajność poszczególnych wydań rozwiązania, dbając o to, by zmiany w kodzie nie wpłynęły negatywnie na wydajność w dzierżawach klientów.

Opis funkcji

Dynamics 365 Business Central często pełni rolę skalowalnej platformy, za pośrednictwem której niezależni dostawcy oprogramowania oraz sprzedawcy VAR oferują rozwiązania branżowe i dostosowania dla określonych segmentów klientów. Utrzymanie wysokiego poziomu wydajności jest niezwykle ważne dla nich wszystkich. W zapewnieniu sprawnego działania dzierżaw klientów oraz ich aktualności i zgodności z większymi i mniejszymi uaktualnieniami w rozwiązaniach ISV i dostosowaniach, niezbędne jest zadbanie o to, by zmiany w kodzie nie wpływały negatywnie na wydajność systemu. Business Central Performance Toolkit pomaga monitorować i porównywać wydajność różnych wydań rozwiązań.

Z narzędziem Business Central Performance Toolkit partnerzy mogą symulować obciążenia, a także uzyskać pewność co do możliwości obsługi obciążeń klientów przez system. Business Central Performance Toolkit udostępnia narzędzia partnerom w formie dwóch rozszerzeń: Business Central Performance Toolkit oraz Business Central Performance Toolkit Samples.

Sprawdzanie licencji pomiędzy środowiskami piaskownicy a środowiskami produkcyjnymi

Wartość biznesowa

Dzięki wykrywaniu problemów w trakcie testowania w środowiskach piaskownicy, klienci są w stanie identyfikować mniejszą liczbę błędów powiązanych z dostępem i uprawnieniami w środowisku produkcyjnym.

Opis funkcji

Z aktualizacją wydania II Dynamics 365 Business Central 2020 wprowadza się mechanizm kontroli uprawnień w środowiskach piaskownicy, zapewniając spójność obsługi w trakcie testowania rozszerzeń. Funkcje produktu, do których użytkownik systemu ma dostęp są zależne od abonamentu zakupionego przez organizację.
W wersjach poprzedzających aktualizację wydania II Business Central 2020 (17.0) uprawnienia były egzekwowane tylko w środowiskach produkcyjnych. Kontrola uprawnień była pierwotnie wyłączona dla środowisk piaskownicy. Dzięki temu, potencjalni i aktualni klienci mogli testować funkcjonalność dostępną w modelu abonamentowym Premium w środowisku piaskownicy bez konieczności zakupu licencji Premium.
Ponieważ kontrole licencji pod kątem uprawnień nie były wykonywane w środowiskach piaskownicy, zdarzało się, że partnerzy tworzący i testujący swoje rozszerzenia w środowiskach tego typu pomijali błędy w kodzie powiązane z uprawnieniami lub dostępem. Błędy te były identyfikowane dopiero po wdrożeniu rozszerzeń w środowiskach produkcyjnych. Wraz z wydaniem najnowszych aktualizacji, sytuacje tego typu nie będą miały miejsca.

Migawki - rozwiązywanie problemów w środowisku produkcyjnym

Wartość biznesowa

W przypadku dystrybutorów/sprzedawców VAR najczęściej spotykanym scenariuszem świadczenia usług wsparcia jest zgłoszenie przez klienta problemu wymagającego rozwiązania, poznanie jego przyczyny oraz zlokalizowanie problemu w kodzie.

Dostępne usługi wsparcia obejmują tworzenie środowiska piaskownicy z kopią danych produkcyjnych, a także debugowanie/zatrzymanie przebiegu programu bez zakłóceń w dzierżawie produkcyjnej klienta. Zdarza się jednak, że klient ma zablokowane możliwości działania, a partner znajduje się pod dużą presją czasu, aby rozwiązać problem bez konieczności dostarczenia zduplikowanego środowiska i odtworzenia w nim zidentyfikowanego problemu. Aby wspierać użytkowników w rozwiązaniu tego problemu, wprowadza się możliwość dołączenia debugera Visual Studio Code AL do dzierżawy produkcyjnej w celu tworzenia migawek wykonywania kodu, umożliwiając szybkie wykonanie badania oraz współpracę z klientem w dokładnej procedurze odtwarzania.

Opis funkcji

Z nową funkcją migawki, użytkownicy mogą:

    • ustawiać migawki w kodzie;
    • tworzyć nową migawkę i dołączać ją do konfiguracji, może to być klient sieci Web, interfejs API sieci Web lub sesja w tle (poprzez określenie identyfikatora użytkownika lub sesji, brak wyboru IU);
    • dodawać ją do środowiska w trybie migawki;
    • wykonać procedurę odtwarzania, aby wywołać punkty przyciągania;
    • pobrać punkt przyciągania w Visual Studio Code po zakończeniu odtwarzania;
    • kontrolować śledzenie stosu/wykonanie programu, a także zmienne w punktach przyciągania offline w Visual Studio Code.

 

Płynna i bezproblemowa obsługa

 

Użytkownicy chcą mieć możliwość pracy z niezawodnymi usługami na wydajnej platformie, która usprawnia współpracę oraz gwarantuje efektywną realizację działań biznesowych i niezawodną obsługę procesów. Oprócz wdrożenia nowego pakietu innowacyjnych funkcji, znaczna część inwestycji w ramach aktualizacji wydania II skupiła się na opracowaniu narzędzi dla użytkowników i partnerów wspierających ich w rozwiązywaniu problemów. Jednocześnie skoncentrowano się na stworzeniu narzędzi zwiększających wydajność, niezawodność i skalowalność platformy Business Central, niezależnie od wybranego modelu wdrożenia.

Dynamics 365 Business Central sprawdza się najlepiej i działa najskuteczniej w przypadku typowych scenariuszy biznesowych i schematów użytkowania. Obsługa aplikacji z poziomu przeglądarki charakteryzuje się większą płynnością i szybkością działania dzięki możliwości ładowania elementów strony na żądanie, a także zasobom serwerowym zoptymalizowanym pod kątem przyśpieszenia interakcji z użytkownikiem oraz bazie danych zaprojektowanej z myślą o sprawniejszym i szybszym pobieraniu i przetwarzaniu danych.

Oprócz ciągłych prac nad ulepszaniem zabezpieczeń infrastruktury i procesów, Dynamics 365 Business Central spełnia normy ISO 27001, ISO 27017, ISO 27018, SOC 1 oraz 2 Typ 2, HIPAA BAA, a także standardy FERPA w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych.

Możliwość zastąpienia ustawień systemowych dla maksymalnego czasu uruchamiania raportu dla programistów i użytkowników końcowych

Wartość biznesowa

Administrator Dynamics 365 Business Central ma możliwość skonfigurowania limitów zasobów w systemie, bez zakłócania pracy użytkowników, którzy od czasu do czasu mogą przekraczać ustawione limity.

Opis funkcji

Administrator systemu ma możliwość ustawienia limitów miękkich i twardych dotyczących czasu wykonywania raportu na serwerze. Programista może ustawić maksymalny limit czasu w metadanych raportu. W czasie wykonywania użytkownik końcowy może zastąpić ustawienie metadanych. Przewidywane limity miękkie skonfigurowane na serwerze systemu w modelu online będą wynosić sześć godzin dla wersji 17.0, a ich celem jest jedna godzina.

erp

Pola systemowe audytu danych dodane do każdej tabeli

Wartość biznesowa

Funkcja ta zapewnia łatwy i szybki sposób programowania na podstawie danych historycznych, na przykład zapisywanie zapytań AL zwracających dane zmodyfikowane od określonego punktu w czasie.

Opis funkcji

Do wszystkich tabel dodano cztery nowe pola systemowe:

    • SystemLastModifiedOn
    • SystemLastModifiedBy
    • SystemCreatedBy
    • SystemCreatedOn

 

Zawartość pól zostanie wypełniona przez platformę podczas tworzenia i modyfikowania rekordu. Programista nie ma możliwości kontrolowania wartości zapisanych w bazie danych.

Łączenie tabel pomocniczych na żądanie

Wartość biznesowa

Niektóre z problemów z wydajnością zaobserwowanych przez klientów w licznych rozszerzeniach tabeli bazowej znikną wraz z wydaniem II Business Central 2020.

Opis funkcji

Stos danych znajdujący się wewnątrz serwera Dynamics 365 Business Central nie zawsze powoduje łączenie wszystkich danych z rozszerzeń tabel.

Debugowanie instalacji rozszerzenia i uaktualnienie kodu

Wartość biznesowa

Obecnie nie jest możliwe debugowanie instalacji rozszerzenia ani uaktualnienie kodu poprzez dodanie punktów przerwania i wdrożenie nowej aplikacji. Zamiast tego, wymagane jest obejście problemu, które pozwoli na ręczne uruchomienie kodu instalacji i aktualizacji, ewentualnie skomentowanie znaczników, co utrudnia właściwe testowanie instalacji i aktualizacji w czasie programowania, podobnie jak rozwiązywanie problemów.

Opis funkcji

Funkcja umożliwia ustawianie punktów przerwania w kodzie instalacji lub aktualizacji, a także dołączanie i uruchamianie publikacji rozszerzenia w celu debugowania kodu instalacji lub aktualizacji.

Dołączanie do sesji użytkownika w trakcie debugowania

Wartość biznesowa

Obecnie, w trakcie debugowania przy użyciu debugera AL Visual Studio Code nie ma możliwości dołączenia do sesji użytkownika, co utrudnia rozwiązywanie problemów zależnych od użytkowników i ich uprawnień. Nowo dodana funkcja pozwala dołączyć do aktywnej sesji użytkownika w ramach nowych możliwości debugowania migawki.

Opis funkcji

W przypadku korzystania z nowej funkcji migawki do rozwiązywania problemów, można dołączyć do istniejącej sesji użytkownika, a także następnej sesji dla danego użytkownika. Opcja ta jest obsługiwana w środowiskach piaskownicy podczas korzystania z funkcji debugowania migawki w GA aktualizacji wydania II Business Central 2020. Opcja zostanie udostępniona dla środowisk produkcyjnych po aktywowaniu funkcji migawki (przewidywana dostępność wraz z wydaniem mniejszej aktualizacji).

Programiści mogą wyświetlać dane telemetryczne w Application Insights na podstawie kodu AL

Wartość biznesowa

Twórcy aplikacji mają możliwość wykonania instrumentacji kodu zarówno do własnego użytku oraz dla dystrybutorów, ułatwiając im rozwiązywanie potencjalnych problemów.

Wydawcy rozszerzeń mogą pobierać dane telemetryczne z Azure Application Insights

Wartość biznesowa

Wydawcy rozszerzeń mają możliwość pobrania danych telemetrycznych dotyczących problemów w ich rozszerzeniu przed zgłoszeniem problemu przez partnerów i klientów.

Opis funkcji

Obecnie, możliwe jest dodanie klucza instrumentacji dla usługi Azure Application Insights w pliku app.json dla rozszerzenia. Gdy w jednostkach kodu będących częścią rozszerzenia mają miejsce poniższe zdarzenia, informacja zostanie wysłana do konta Azure Application Insights, zawierającego dostarczony klucz instrumentacji:

  • Długotrwałe zapytania SQL
  • Wykonywanie raportu
  • Aktualizacje rozszerzeń
  • Błędy aktualizacji wynikające z wyjątków zgłaszanych w kodzie uaktualnienia w rozszerzeniu
  • Żądania usługi sieci Web

Zmiana nazwy środowiska w centrum administracyjnym Dynamics 365 Business Central

Opis funkcji

Z najnowszym wydaniem rozwiązania administratorzy zyskują możliwość zmiany nazwy środowiska z poziomu centrum administracyjnego Dynamics 365 Business Central. Nowa opcja jest powiązana z funkcją przywracania do wybranego punktu w czasie, która także została wprowadzona w tej aktualizacji wydania. Zmiana nazwy środowiska może być przydatna w początkowych fazach projektów wdrożeniowych, kiedy klienci bywają niezadowoleni z domyślnych nazw przypisywanym do środowiska na etapie konfiguracji, a także kiedy administrator chce przywrócić środowiska i musi zmienić nazwę pierwotnego środowiska, aby uniemożliwić jej dalszego użycia. Nowa nazwa środowiska zostanie natychmiast zastosowana, dlatego administratorzy muszą mieć pewność, że poinformowali użytkowników o wprowadzonych zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem.

Procedura zmiany nazwy środowiska zostanie zarejestrowana i będzie widoczna w dzienniku operacji w centrum administracyjnym systemu.

Dodanie informacji o długotrwałym wykonywaniu AL do telemetrii Application Insights dla partnerów

Wartość biznesowa

Partnerzy (VAR/ISV) mają możliwość uzyskania wglądu w czas wykonywania oraz błędy mogących wystąpić w usługach zewnętrznych, od których jest zależne ich środowisko/aplikacja.

Opis funkcji

Serwer systemu będzie emitować dane telemetryczne dotyczące czasu wykonywania oraz kodu stanu HTTP wychodzących żądań usługi sieci Web, wysyłanych przy użyciu modułu HTTPClient AL.

Na podstawie tych danych, partnerzy i klienci mogą monitorować środowiska pracy pod kątem wydajności oraz identyfikować problemy spowodowane przez usługi zewnętrzne. Dzięki temu, mogą podejmować proaktywne działania mające na celu zapobieganie potencjalnym problemom.

Dodanie informacji o kluczu uwierzytelniania usługi sieci Web do telemetrii Application Insights dla partnerów

Wartość biznesowa

Partnerzy mają możliwość monitorowania użycia klucza uwierzytelniania usług sieci Web. Planowana jest rezygnacja z tej funkcji.

Opis funkcji

Serwer systemu będzie wyświetlał dane telemetryczne dotyczące użycia kluczy usługi sieci Web do uwierzytelniania. Na podstawie tych danych, partnerzy i klienci mogą monitorować środowiska pod kątem użycia kluczy usług sieci Web w celu przygotowania się na dezaktywowanie funkcji.

TOP